• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

flemens skrev 2024-12-12 16:44:17 följande:

Det är inte bara min "åsikt" Det finns ingen lag som säger att man har rätt till något slags sexliv överhuvudtaget. Om det finns så visa oss det. Och om det nu skulle finnas någon lag till att jag har rätt till sex så är det perverst. Men som sagt, ge oss paragraferna som hänvisar till det.

Bara för att det inte finns någon lag enligt din bisarra beskrivning till att någon har "mindre rätt till sex jämfört med andra" betyder ju inte att det är rätt någonstans att någon kan kräva att det ska vara en mänsklig rättighet att "få" sex.

Lyckas man inte att attrahera det motsatta könetm eller samma (eller något av alla "kön" enligt den moderna tidens föreställningar)  så har man av naturen inte någon "rätt till sex" Vad är det du inte förstår av det jag skriver?

Och det finns ingen lag som säger att sex skulle handla om att man ska förtjäna det enligt någon "bra personlighet".
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-12-12 16:50:48 följande:
    Så om kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit så är det okej med abort och preventivmedel, men inte annats?
    Slingra dig inte. Ja eller nej?
    Om sex enbart ska handla om vad det står i någon bok och vi ska behandla varandra som det vore stenåldern pågrund av någon natur och evolutionen/naturligt urval så finns det inget som säger att det är fel. 

Med eran logik. 
  • Anonym (Så?)
    flemens skrev 2024-12-12 16:56:04 följande:
    Ja? Vad är problemet med det menar du? Abort är aldrig fel eftersom det är en kvinnlig kroppsdel det handlar om. Sen om det är rätt att använda skattebetalarnas pengar till det är en annan fråga.
    Om sex ska handla om fortplantning så borde aborter bryta mot det. 
  • Anonym (Så?)
    Ja? Vad är problemet med det menar du? Abort är aldrig fel eftersom det är en kvinnlig kroppsdel det handlar om. Sen om det är rätt att använda skattebetalarnas pengar till det är en annan fråga.
    Det handlar då om något i kvinnas kropp som ska ha bra gener. 
  • Anonym (Så?)
    Om det handlar om evolutionen och hur naturen ser ut så handlar det inte om en kvinnlig kroppsdel. 
  • Anonym (Så?)
    Så en kvinnlig kroppsdel har rätt gener pågrund av någon evolution? 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-12 23:18:58 följande:
    Du har inte svårt (omöjligt) att få en sexpartner för att du är man utan för att du är du. En kvinna knullar en individ som tilltalar dem. Den individen verkar inte någonsin vara du för någon kvinna. Det kommer inte heller att komma någon "rättvis " procent din väg.
    I så fall är sex redan jämställt. 
    Kvinnliga orgasmglappet existerar inte. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-12 23:39:08 följande:
    Väl talat
    I så fall handlar även om *ingen rättighet till sex " om män skulle vara de som får sex lättare än vad det är för kvinnor. 
  • Anonym (Så?)
    Du har inte svårt (omöjligt) att få en sexpartner för att du är man utan för att du är du. En kvinna knullar en individ som tilltalar dem. Den individen verkar inte någonsin vara du för någon kvinna. Det kommer inte heller att komma någon "rättvis " procent din väg.
    Om en kvinna knullar en individ som tilltalar dom så kan det fortvarande vara så att om mannen hade istället varit en kvinna så hade han haft lättare att få en sexpartner. 
    Kvinnan kan ha svårare att bli attraherad av män och färre personer som hon är intresserad av och högre krav
    Olika problem existerar inte hos kvinnor eller gör det men i en mindre utsträckning 

Jag snackar nu även om skillnader mellan kvinnor och män i allmänhet. 
  • Anonym (Så?)
    Och om jag hade varit som er så hade jag troligen inte klagat på att kvinnor har lättare att få en sexpartner och därmed hade jag inte kunnat nekas sex hypotetiskt ens för den här saken. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?