• Anonym (Man2)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2024-11-15 19:46:58 följande:
    Om hens argument om att det skulle vara bra ifall män får jobba mer för att få sex för det skulle leda till mer kompetenta män så skulle det kunna innebära att det skulle gälla kvinnorna också. 
    Ja den som gärna vill ha något får jobba för att nå dit.
    Och här kommer jag trots att det tar emot att hålla med dig om att det trots allt råder en obalans mellan könen då det finns ett överskott på män som blir utan. Men det går ju inte att lagstifta om rättvisa här.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-15 19:56:44 följande:
    Eller att det ska inte vara någon rättvisa alls för sex. 
    Att kvinnor ska inte få klaga när de får det sämre än männen. 
    Du är enormt fixerad vid rättvisa och livet är inte rättvist. Inte det minsta faktiskt. Tror dom flesta vet att det krävs mer för att kvinnor ska vilja ha sex än för män så är det lättare för en kvinna att få knulla. Men vad ska du eller jag göra åt det. 
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-15 20:05:04 följande:
    Och nu erkänner du att det är sex i allmänhet som jag snackar om. 
    Bevisligen kan många kvinnor också snscka om arg sex ska vara rättvist och jämställt 
    Rättvist verkar vara några dom du är besatt av. Jag fick inte använda den gula spaden i sandlådan på förskolan bu och bä.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-15 20:11:27 följande:
    Så kvinnor som är ihop med väldigt attraktiva kompetenta män ska ha sex för husfridens skull?
    För att det ska fungera med att män ska behöva anstränga sig mer så måste kvinnor belöna de män som lyckats klara målen.
    Syftet ska inte bara handla om att kvinnan vill ha sex för hennes skull, hon måste då göra det för mannens skull också. 
    Du resonerar så skruvat så jag vet inte ens varför jag bemödar mig med att svara. Jag anser att ett par har sex när båda vill och ingen ställer upp för den som partner. Har du en annan åsikt gällande det?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-15 20:13:23 följande:
    Det jag menade är att det är vanligt att olika personer säger att det handlar om något annat när det handlar om orgasm vid sex. 
    Eftersom du använder ordet "sex" så blir det som att du erkänner att det visst kan handla om samma sak när kvinnor blir utan orgasm vid och när män blir utan sexpartner.
    Det handlar då också om sex. 
    När jag her sex har jag så klart ingen laglig skyldighet att min partner kommer. Men eftersom jag ser sex som ett samspel och ingen jävla millimertättvisa så njuter vi tillsammans och oftast så kommer hon. Skulle jag inte bry mig om hennes njutning skulle jag förmodligen bli dumpad på sikt vilket jag tycker är rätt så rimligt och jag skulle göra slut med henne om hon inte brydde sig om att jag har det bra. Det låter fullt rimligt tycker jag. Tycker inte du det?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-15 20:30:13 följande:
    Jag resonerade med hur det måste fungera med hens logik om att kvinnor ska använda sex för att göra männen mer attraktiva. 
    Hur är det ens möjligt att använda sex för att göra någon annan mer attraktiv?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-16 00:48:23 följande:
    Anonym (Undrar) skrev 2024-11-14 19:47:04 följande:
    Undrar vilka värden vi föds med?
    Ditt DNA som styr din personlighet.
    Hur skulle du beskriva din personlighet och vad har du att erbjuda en kvinna som inleder ett förhållande med dig?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (?) skrev 2024-11-16 09:51:14 följande:
    Du förstår inte.
    Lagen är till för att ingen skall utsättas för övergrepp.
    Du tycker sex är viktigare än att det skall bygga på frivillighet.
    Du förespråkar tvång och våldtäkt för att du skall få ligga.
    Ha sex med andra män som inte kan hitta en kvinna istället. 
    Du får ha överseende för att DNA och personlighet är något man föds med enligt honom och inger man kan ändra på.
  • Anonym (Man2)
    molly50 skrev 2024-11-16 17:09:44 följande:
    Vad menar du?
    Du kan vara helt säker på att du inte är det minsta ensam om att inte förstå vad han menar. Det han skriver är så dramatiskt fel och rörigt så jag tror ingen förutom honom begriper vad han vill förmedla. Men av det lilla jag förstår så är det professionell hjälp han behöver och absolut inte e än kvoterad kvinna.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-19 10:50:49 följande:
    Det skulle ju vara ett problem 
    Är det ett problem att samtyckte krävs? Riktigt sjuka tankar fj har.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-19 11:40:00 följande:
    Det skulle ju vara ett problem när kvinnor får inte ligga runt och kallas hjältar 
    Du har rätt att neka hur många kvinnor du vill och det har vi andra män också likväl som kvinnorna.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-20 17:33:31 följande:
    Då handlar det om att män tvingas ha sex när de får ha sex med kvinnor som de tycker är mer fula än andra kvinnor. 
    Män tvingas ha sex mot sin vilja när kvinnor har lättare att få en sexpartner jämfört med männen. 
    Vem tvingar männen att ha sex med kvinnor dom inte är attraherade av?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-20 11:27:30 följande:
    Det är tydligt att det handlar om att gynna kvinnor. 
    Det ska vara ett problem när kvinnor får färre orgasmer vid sex men det ska inte vara ett problem ifall kvinnan i ett förhållande vill ha mindre sex än vad mannen vill. 
    I ett förhållande har man sex när båda vill. Jag har haft förhållande där jag velat oftare och har haft förhållande där hon velat oftare. I båda fallen hade vi sex när båda ville.

Och männen som är i förhållande med kvinnor som vill oftare och har inte heller någon jävla skyldighet att knulla när dom inte vill. Eller tycker du dom ska ställa upp på ett barmhärtighets knull också?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-20 17:47:01 följande:
    Det går att ha sex när den ena har mer ett behov av sex. 
    Det är väl ingen som inte sagt att det går. Men till skillnad från dig tycker jag det är så mycket mer värt att ha sex när båda vill än att det ska kännas som något tvång från någon part oavsett från vem.

Det handlar om samspel och det är tyvärr inget som går att förklara för dig då du inte verkar bry dig om andra än dig själv.

Har du ha haft ömsesidigt sex med en kvinna någon gång? Sexköp räknas inte in.

Ringer en kompis och frågar om jag ska med på krogen kan jag också säga ja fast jag inte är det minsta jävla sugen men jag väljer även då att säga nej.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (U) skrev 2024-11-21 14:32:34 följande:
    Hur väljer kvinnor rättvist?
    Rent praktiskt, hur ska det gå till?
    Det går ju att införa kvotering likt man gjorde med alkohol och med bensin under kriget. Nu har snygg Erik doppat 3 gånger den här veckan så nu är det  oempatiska och svettiga Leifs tur doppa. Inte så lockande men det är inte så roligt att rensa avloppet i badrummet heller.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (U) skrev 2024-11-21 14:53:39 följande:
    Inte för att jag håller med om den analysen, men oavsett, det är inte egoistiskt tänkt alltså? 

Var har det uttryckts att kvinnor vill tvinga män till att ge dem orgasm? Var har det uttryckts att kvinnor vill att män ska ge dem orgasmer om de egentligen helst sluppit? Citera exempel.
    Hela sättet att tänka är helt ologiskt och hur trevligt och kul skulle sex vara om det fanns sådana krav och måsten.

Tycker det är fullt rimligt att båda vill göra det så bra som möjligt för den man tycker om. Och dom kvinnor som klagar är av förståeliga skäl missnöjda med en man som i mina ögon verkar egoistisk som inte bryr sig om kvinnans njutning men någon skyldighet har inte mannen i fråga. Men inte det minsta konstigt om han blir dumpad heller. Och jag skulle inte vara med en kvinna som inte brydde sig om mig.

Men åter igen är det ett samspel som varken du eller jag kan försvara för honom. 
  • Anonym (Man2)
    Anonym (U) skrev 2024-11-21 15:00:55 följande:
    Rent konkret, hur ska en kvinnas valmöjligheter ändras? 
    Med kvotering enligt nedanstående som exempel:
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-21 14:45:00 följande:
    Det går ju att införa kvotering likt man gjorde med alkohol och med bensin under kriget. Nu har snygg Erik doppat 3 gånger den här veckan så nu är det  oempatiska och svettiga Leifs tur doppa. Inte så lockande men det är inte så roligt att rensa avloppet i badrummet heller.
    Är det en bra ide tycker du?
    Ber om ursäkt om inte min ironi gick fram. 
    Nej så klart en fruktansvärt vidrig ide, men försökte få fram att det inte går att få tillgång till sex rättvist som det tjatats om i mängder här av en viss person. Och det är ju så mycket annat som inte heller är rättvist så det är bara att gilla läget och göra det bästa av det man har att jobba med.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-23 00:52:43 följande:
    Vad män kan erbjuda skiljer sig inte från vad kvinnor kan erbjuda. Skillnaden är att kvinnor är de som väljer partners och inte ens behöver fundera i de termerna av vad de behöver erbjuda en man.
    Min fråga var inte vad män eller kvinnor generellt har att erbjuda. Jag frågade vad DU har att erbjuda en kvinna.

Dessutom tycker jag du har fel då jag även tycker att kvinnor generellt också kan behöva tänka på vad som har att erbjuda.
    Jag skulle inte inleda ett förhållande med en kvinna som jag inte tyckte hade något att erbjuda och tillföra i ett förhållande.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-21 10:42:44 följande:
    Och då går det inte att lägga ihop orgasmer generellt sett och det påstå att kvinnor ska få fler orgasmer för att andra män får fler orgasmer än vad kvinnan får
    Igår tog jag initiativ till sex och vi fick varsin orgasm och i morse tog hon initiativet och även då kom vi en gång var.

Kan det ens bli rättvisare?
  • Anonym (Man2)
    persikofjaril skrev 2024-11-23 13:33:53 följande:
    Det beror på. Var orgasmerna exakt lika långa och exakt lika sköna för båda? Annars är det orättvist.

(Jag skämtar bara, men det finns säkert folk som skulle kunna haka upp sig på det.)
    Jag tror hennes var lite längre men inte säker så nästa gång ska jag ta tid.Hon var påväg att komma en gång till med då avbröt jag och hon blev lite sur. Men efter hon lugnat ner sig och tagit sitt förnuft till fånga förstod även hon att det inte hade blivit rättvist.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?