• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (U) skrev 2024-12-07 21:16:56 följande:
    Återigen, menar du att du tolkar det som att du inte får ha en åsikt när du blir emotsagd?
    Jag får kritik för att jag ens skrev det. 
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-12-07 20:58:38 följande:
    Din åsikt delas av sexförövare.
    Eller att sex är inte jämställt eller rättvist för någon. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-12-07 21:22:29 följande:
    Om du blir emotsagd när du skriver att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit, så håller du inte med om att samhället ska fixa olika saker till andra "människor"?
    En förutsättning för att samhället ska fixa något alls är att kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit alltså?
    Det jag skriver nu har inte med att någon ska sänka sina krav eller inte. 
  • Anonym (Så?)
    Om du blir emotsagd när du skriver att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit, så håller du inte med om att samhället ska fixa olika saker till andra "människor"?
    En förutsättning för att samhället ska fixa något alls är att kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit alltså?
    Om olika personer får ha en åsikt om hur sex ska se ut och att olika personer ska inte ha sex. 
    Då borde jag få ha en åsikt själv hur sex ska se ut och vilka som har sex eller inte. 
    Det har inte med om att någon ska ha sex mot sin vilja. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (U) skrev 2024-12-07 21:24:17 följande:
    Är kritik samma sak som att du inte får ha en åsikt alltså?
    Som att det var fel att jag skrev det. 
    Att jag får inte tycka så. 
  • Anonym (Så?)
    Min poäng är, om man får inte själv tycka det är dåligt om man blir utan sex, då borde det gälla för andra också när de blir det för vilken anledning som helst och när de inte får bra sex. 

Om jag inte får tycka det är dåligt att vara utan sex för sex skulle inte vara en rättighet. 
    Då borde det inte finnas något som skulle säga att det är konstigt, dåligt och misslyckande när någon är utan sex. 
    Samhället ska inte ta för givet att man har sex. 

Ingen rättighet =ingen skyldighet.
    Nu handlar det snarare istället som att när jag är missnöjd så handlar det om att sex är ingen rättighet medan när jag hör skitsnack då handlar det inte om att man är inte skyldig att ha sex. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-12-07 21:28:13 följande:
    Du har rätt att göra vad du vill med din egen kropp. Du har inga rättigheter med någon annans kropp. Och du kan inte reglera andra människors sexliv av bitterhet över att du inte har något själv.
    Ni kan ha åsikter om sex och därmed min kropp i så fall. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-07 21:28:14 följande:
    Ja tvingar någon dig till sex så är det våldtäkt så klart vad annars? Att inte vilja ta i dig med tång är inte våldtäkt.
    Det går att ha åsikter om sex utan att jag håller med.
    Men bara för det så handlar sex inte om någon våldtäkt 
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-12-07 21:32:07 följande:
    Sexförbrytare vill att valet ska tas bort så kvinnor inte kan säga nej.
    Det handlar i så fall om att valet ska tas bort när ni har åsikter om sex. 
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-12-07 21:33:40 följande:
    Ingen anser att du ska göra tvång på dig själv och din kropp, till skillnad mot vad du skrivit om andra här.
    Jag har inte skrivit något om någon tvång. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?