• Fiona M

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (jaha) skrev 2024-10-14 21:23:52 följande:
    Ja, unga tjejer har blivit uppmanade av metoo till att säga nej mer än ja. Även när de är attraherade är rädda att säga ja för att det är skamligt inför andra tjejer att ha en kille som inte är perfekt. Därför vägrar de och säger nej hela tiden.
    What..?
    Igen, länk.
    Det låter som om du bara sitter där och tycker saker, fast du tidigare i tråden ville göra gällande att du la fram fakta. Dela med dig av den nu istället.

• Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-14 21:26:00 följande:
    Hur hade vi annars funnits här idag? 8 miljoner svenskar. Med dagens födelsetal minskar vi snabbt för varje generation.
    Jag förstår inte frågan.
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-14 21:28:45 följande:
    Det är de känslokalla männen som ligger runt och belönas av kvinnor som står för det hårda sex. Hade kvinnor valt fler vanliga män hade det inte blivit så. All går tillbaka till feminismen.
    Hahaha!

Nej.
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-14 21:30:07 följande:
    Det är min åsikt.

Vad är din förklaring till att unga tjejer säger nej till sex?
    Av precis samma anledning som de säger ja till sex. För att de nu har ett val och kan och vågar säga ja eller nej av vilken anledning som helst. Jag är glad att det hänt saker sen jag var ung och att samtyckeslagen finns.

Jag träffar väldigt många ungdomar i mitt jobb och det går inte att undgå att höra hur de pratar, även om sex. Vad baserar du din åsikt på?
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-14 21:33:31 följande:
    Varför är det fel? Tror du att en kille som är osäker på sig själv tar stryptag på tjejen under sexet eller är det bara tinder-ligg som gör det?
    Gulligt att du tror osäkra killar inte beter sig illa.
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-14 21:31:41 följande:
    Du skrev att lika många stängdes ute från sex förut. Hur går det ihop med befolkningsökningen?
    Procentuellt så tror jag det är liknande, ja.

Att populationen ökar brukar generellt bero på bättre levnadsvillkor så fler överlever till vuxen ålder och förökar sig i sin tur, inte att precis alla gör det.
    Preventivmedel gör att vi nu kan begränsa antalet barn som föds.

• Fiona M
    nihka skrev 2024-10-14 21:26:41 följande:
    Jepp. Jättebra att ingen tvingas knulla någon de inte vill knulla.
    Precis så.

Men det är läskigt att ngn tryckt tumme ned på det...
  • Fiona M
    nihka skrev 2024-10-14 21:26:41 följande:
    Jepp. Jättebra att ingen tvingas knulla någon de inte vill knulla.
    Ni som tryckt tumme ner och argumenterar mot det här, kan ni förklara vad som är dåligt med att inte tvingas ha sex?
    Hur definierar ni tvingas ha sex om inte våldtäkt?
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 13:28:56 följande:
    Att man kan få sämre valmöjligheter. 

Om det ska handla om naturligt urval så kan det ändras till kvinnors nackdel 
    Nej, förklara vad du anser dåligt med att inte tvingas ha sex.
    Hur är det inte våldtäkt?
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 13:48:16 följande:
    Tvingats att ha sex behöver inte handla om en våldtäkt då det finns inget förbud att man kan ändra sig.
    Vad i begreppet tvinga förstår du inte?
    Att ändra sig (för att man vill, inte för att man blir hotad) är inte att bli tvingad.

Återigen: vad är dåligt med att inte bli tvingad att ha sex?
    Att bli tvingad att ha sex är väldtäkt. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?