• nihka

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 18:38:26 följande:
    Det handlar då att kränka mig och andra personer när samhället ska hjälpa många personer att de ska få ett sexliv och sedan ska sex inte vara ett brhov för mig och andra personer 
    Hur blir du kränkt av att någon som inte vill knulla dig slipper men kan gå till ungdomsmottagningenoch få preventivmedelsrådgivning?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 19:06:13 följande:
    Det är kränkande att höra att sex är ingen mänsklig rättighet men det gäller inte för personer som behöver gå till exempelvis ungdomsmottagningen. 
    Man får inte knulla på ungdomsmottagningen.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 19:10:58 följande:
    Det finns alltid personer som kan tycka vad som helst men det är socialt accepterat att få påstå att sex är ingen mänsklig rättighet men det ska inte gälla när personer behöver gå till ungdomsmottagningen och fixa olika problem så de kan ha sex. 
    Du kan också gå till vårdcentralen.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 19:13:30 följande:
    Empati är att man ska respektera när kvinnor blir bättre behandlade tillbaka än vad de gör för männen. 
    Det handlar inte om att kvinnor vill bli ihop med män som de är vänner med. 
    Så nu ska alla tvingas knulla sina kompisar för annars är de inte empatiska?
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 19:09:12 följande:
    Då borde man kunna påstå att sex är ett behov för ensamma män och det behöver  inte alls handla om rättighet till något.
    Som sagt, alla har vi våra behov.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 19:10:58 följande:
    Det finns alltid personer som kan tycka vad som helst men det är socialt accepterat att få påstå att sex är ingen mänsklig rättighet men det ska inte gälla när personer behöver gå till ungdomsmottagningen och fixa olika problem så de kan ha sex. 
    Så vad vill du ha fixat så du kan ha sex? Något som vårdcentralen kan hjälpa dig med? 
  • nihka
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-18 20:33:58 följande:
    Undantag från sexköpslagen för män som inte får ha sex?
    Så du är sugen på att sätta på ett minderårigt traffickingoffer?

"Människohandel är ett allvarligt brott som förekommer i stora delar av världen. Mellan 20-30 miljoner människor beräknas vara utsatta för människohandel. Av dessa beräknar FN att 1,2 miljoner är barn, det vill säga personer under 18 år."
  • nihka
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-18 20:57:24 följande:
    Varför ska män få mindre frihet och kvinnor mer frihet med tiden? Är det konstigt att en del män blir irriterade på det?
    Så länge mannens frihet inte begränsar kvinnans frihet ser jag inga problem med att män får mer frihet.
  • nihka
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-18 20:59:06 följande:
    Nej, jag skulle inte köpa sex ens om det var tillåtet.

Det går dock att förbjuda trafficking utan att förbjuda swxköp.
    Och du tror inte traficking redan är förbjudet?
  • nihka
    Anonym (Morran) skrev 2024-10-19 09:43:02 följande:
    Och vilket konkret problem har du som du anser att samhället ska hjälpa dig med?
    TS har under olika anonyma nick ältat detta under såå lång tid. Frågan har ställts många gånger tidigare, men har aldrig besvarats.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?