• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Man2) skrev 2024-11-08 18:08:34 följande:
    Livet måste vara svårt om man förväntar sig att allt ska vara rättvist. Vissa och kanske du får mer bidrag än vad jag får som inte varit arbetslös en dag.

På köttmarknaden har fittan mycket större värde en kuken och det är inget varken du eller jag kan göra något åt och är knappast kvinnornas fel. Du kan inte få kvinnor över lag att vilja ligga med allt som har puls bara för att det finns män som kan det. Det du kan göra är att jobba på dig själv och öka ditt sex appeal.
    Att livet ska vara rättvist är något som jag hör ofta från andra personer. 
    Det är inte heller männens fel att en fitta har ett större värde än en kuk. 
    Kvinnor kan utnyttja sin fördel att få män med deras fitta. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-11-08 18:06:56 följande:
    Du pratar goja.
    Sexuell läggning och acceptams har inget att göra med att ingen vill ha sex med dig.
    Du är inte diskriminerad. Eller vilka grunder tänker du att du är diskriminerad på?
    Och samma sak ska då gälla för all sex 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-08 18:11:53 följande:
    För att han har svårt att förstå hur samspel fungerar och tänker bara utifrån sina egna behov. Ställt honom några frågor som han undviker också.
    Då handlar det om att personer som snackar om rättvisa i sängen bara tänker på sina behov. 
    Vad jag hörde då skulle sex inte vara rättvist och ingen rättighet. Därmed så är det inte orättvist eller diskriminering 
  • Anonym (Så?)
    För att han har svårt att förstå hur samspel fungerar och tänker bara utifrån sina egna behov. Ställt honom några frågor som han undviker också.
    Min poäng är att det borde gälla då för när alla personer har sex, att sex ska inte vara rättvist 
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-11-08 18:09:03 följande:
    Nej.
    Samtycke betyder att båda parter vill ha sex med varandra. Det du skriver om är att ingen vill ha sex med en, så samtycke saknas. Varför blandar du in det?
    När de menar att det ska vara "lika" i sängen så menar ni när folk har sex med varandra med "samtycke". Inte att det handlar om personer som ger samtycke till att det ska vara "lika" i sängen 
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-11-08 18:09:03 följande:
    Nej.
    Samtycke betyder att båda parter vill ha sex med varandra. Det du skriver om är att ingen vill ha sex med en, så samtycke saknas. Varför blandar du in det?
    Jag får påstå att sex med samtycke ska handla även om att män och kvinnor borde ha liknade valmöjligheter och förutsättningar när det handlar om sex. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-11-08 18:06:56 följande:
    Du pratar goja.
    Sexuell läggning och acceptams har inget att göra med att ingen vill ha sex med dig.
    Du är inte diskriminerad. Eller vilka grunder tänker du att du är diskriminerad på?
    Och det är ingen diskriminering när kvinnor får färre orgasmer vid sex. 
  • Anonym (Så?)
    Båda kan få njutning vid sex, finns inget förbud för det men det finns ingen rättighet till det. 
    Jag tar exempel på när kvinnor snackar om orättvisa utan att de blir diskriminerade sexuellt. 

Om det handlar om att jag bara tänker på mina behov så blir det ologiskt att ni är emot när jag snackar om jämställdhet mellan kvinnor och männen sexuellt 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-08 20:08:18 följande:
    Tänkte du likvärdigt när något annat barn fick en bättre överraskning i fiskdammen än vad du fick? Måste vara jobbigt att mäta allt i livet med mm rättvisa.
    Det var ni som började snacka om att det ska inte vara en rättighet till sex och det ska inte vara lika mellan könen och sedan ska det vara rättvist när kvinnor missgynnas sexuellt. 

Du kan ställa frågan till dig hur du reagerade när du var liten och fick sämre leksak vid överaskningen vid fiskdammen? 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-11-08 18:08:34 följande:
    Livet måste vara svårt om man förväntar sig att allt ska vara rättvist. Vissa och kanske du får mer bidrag än vad jag får som inte varit arbetslös en dag.

På köttmarknaden har fittan mycket större värde en kuken och det är inget varken du eller jag kan göra något åt och är knappast kvinnornas fel. Du kan inte få kvinnor över lag att vilja ligga med allt som har puls bara för att det finns män som kan det. Det du kan göra är att jobba på dig själv och öka ditt sex appeal.
    Inte jag som snackar om att sex är ingen mänsklig rättighet när det handlar om ensamma män och sedan påstår att sex är ett brhov och det är fel på jämställdheten när kvinnor får ha det sämre sexuellt.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?