• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anders1970 skrev 2024-12-08 17:49:11 följande:

Evolution är som tyngdkraften, den gäller även om man kan tycka att den är fel. Kvinnors o mäns urval spelar in på utvecklingen = evolutionen.

Evolution är varken bra eller dålig, den bara är.

Att mäns urval är satt ur spel. Är det bra för evolutionen?

Evolutionen är inte en ideologi som påverkar samhället. Att feminismen styr samhället idag har inget med evolutionen att göra.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-10 20:12:04 följande:
    Kvinnor är inte en homogen grupp så vad man attraheras är är olika från kvinna till kvinna
    Det stämmer inte alls enligt olika undersökningar som har gjorts. Kvinnors preferenser är väldigt lika.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-10 20:13:42 följande:
    Fast nej. En kvinna får inte ha sex med mig mot min vilja: jag bestämmer också. Sex blir det när båda (eller fler ) vill ha sex med varandra.
    Det räknas inte om du redan är i en relation och en kvinna vill ha dig som du säger nej till. Du tillhör redan den valda gruppen.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-12-10 20:14:55 följande:
    En sådan man är fruktansvärt oattraktiv och obehaglig
    En man som visar för en kvinna att han utan problem kan få andra kvinnor är den man kvinnor attraheras mest av.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-10 20:18:54 följande:
    Här ger jag dig rätt att dom sakerna faktiskt inte står mot varandra. Men jag tycker det låter väldigt som väldigt dåligt faderskap att köpa en prostituerad till din son. Och gör det mig till feminist så är det helt okej.
    Ja, i Sverige men inte i flera andra länder.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-10 20:22:36 följande:
    Helt rätt här jag drog slutsatsen att du hade svårt med att få kvinnor attraherade då jag tolkade det utifrån vad du skriver här. Men inget jag faktiskt har en aning om och du kanske är värsta Casanovan.

Det beror säkert på a vem man frågar och vad som ligger i definitionen av en man. 
    Jag köper inte den bilden att jag har svårt att attrahera kvinnor bara för att kvinnor inte väljer ut just mig hela tiden när de har så många att välja på. Det säger inget om min förmåga.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-10 20:33:04 följande:
    Hur likt är latinoländerna för hur du vill leva annars?
    Det är vanligt även i länder som Grekland.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-10 20:35:24 följande:
    Det säger allt om din förmåga.
    Hur många långvariga förhållanden har du haft?
    Nej, det säger ingenting om mig alls. En kvinna behöver inte ha några förmågor alls för att ha sex med en man.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-12-10 20:27:11 följande:
    När sattes mäns urval ut spel? Jag väljer fortfarande.

Ge en källa på när feminismen kom till makten och vilka lagändringar som gjorts.
    Sexköpslagen började gälla den 1 jan 1999.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-10 20:37:52 följande:
    Fast jag ser inte dom länderna som bättre länder än Sverige. Tvärtom faktiskt.
    Historiskt, nej. Den långsiktiga kurvan för Sverige sedan 10 år är dock tydligt negativ, så vi kan bli ännu sämre än dem med den nu inslagna vägen.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-12-10 20:29:33 följande:
    Du gnäller ju bara över hur det är här i landet och att du inte får bestämma över kvinnor,så varför då inte flytta till ett land där mannen är överordnad kvinnan?
    Du skriver ju själv att du till 100% skulle trivas bättre i ett sådant land.

Men jag tycker samtidigt att du ska fundera på om din inställning till kvinnor kan vara orsaken till att du inte lyckas träffa någon.
    Tänk om feminister hade flyttat från Sverige innan de fick makten. Det hade du väl inte sett som en bra idé.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-10 20:42:50 följande:
    Har du lätt för att attrahera kvinnor, men konkurrensen är för hård eller hur ska jag tolka det?
    Tolka det som du vill. Det är ändå inte intressant.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2024-12-10 20:34:12 följande:
    Jag kan bara tala för mig själv.
    Men en man som ser sex som en rättighet är direkt avtändande för mig.
    Framförallt om han tror sig ha rätt med en kvinna närhelst han själv vill.
    Det är inte samma sak att han inte respekterar kvinnans samtycke. Han behöver inte just henne. En man som visar att han kan få andra kvinnor värderas högre.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-12-10 20:45:42 följande:
    Jag håller med dig om att Sverige blivit sämre på vissa områden och mer polarisering mellan könen i media och att vi blivit mer slutna mot varandra. Var lättare att prata med främlingar tidigare vilket är synd.
    Bra att du inte är helt enkelspårig. Det gäller att vara tydlig med varför vi har blivit sämre. Det beror på woke, feminism, intersektionalitet eller vad man vill kalla det.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?