• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

nihka skrev 2024-10-18 18:30:01 följande:
    Det säger du varje gång du märker att dina argument inte håller.

Vem tycker du ska tvingas offra sig för att du ska få knulla?
    Så jag har sagt att det är normalt att sex är inget brhov för di men för mig?
    När ändrade jag mina åsikter i tråden? 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 18:28:15 följande:
    Du ska inte inbilla dig att du vet något om andras sexliv.

Hur än mycket du anser att du har rätt till sex så trumfar andra människors ickelust till någon. INGEN ska behöva ha sex med någon de inte vill ha sex med. Precis som ingen kan tvinga dig att ha sex med någon du inte vill ha sex med.
    Nu dessutom var det som jag tog upp var att olika argument används när det gäller personer som har sex och ensamma män. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 18:31:07 följande:
    INGEN har rätt till sex. För sex krävs samtycke.
    Och det brhöver inte handla nu om "rätt till sex". 
    Det skulle lika väl kunna handla om rätt till sex när syftet från samhällets sida är att göra så olika personer får ett sexliv och ett bra sådana. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 17:58:29 följande:
    Samhället ska motverka fattigdom. Samhället ska motverka sjukdom. Det betyder inte att samhället hjälper dig att bli rik eller hjälper dig få knulla efter du har botat din könssjukdom.
    Man behandlar folk bättre efter vilken inkomst man har än sex helt klart.
    Det finns en orsak varför jag inte klagar regelbundet på att jag skulle vilja vara miljardär.
    Finns många ensamma män som de tycker behandlas dåligt av samhället/samhällen 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 18:35:58 följande:
    Det är skillnad på behov och rättigheter. Alla har vi behov, men man har inte rätt att få alla sina behov tillfredsställda och särskilt inte om det krävs att tvinga eller kränka andra människor för att dessa behov ska tillfredsställas.

Att någon annan inte vill trumfar att du vill, så då blir det inget.
    Det handlar då att kränka mig och andra personer när samhället ska hjälpa många personer att de ska få ett sexliv och sedan ska sex inte vara ett brhov för mig och andra personer 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 18:53:46 följande:
    Hur blir du kränkt av att någon som inte vill knulla dig slipper men kan gå till ungdomsmottagningenoch få preventivmedelsrådgivning?
    Det är kränkande att olika personer ska få hjälp för sex ska vara ett brhov men jag ska inte få hjälp för sex ska nu plötsligt inte vara ett behov.
  • Anonym (Så?)
    Hur blir du kränkt av att någon som inte vill knulla dig slipper men kan gå till ungdomsmottagningenoch få preventivmedelsrådgivning?
    Så du hade inte tyckt det varit kränkande om du inte fick hjälp av samhället för något för det som du blir utan är inget brhov men när andra personer får hjälp så ska det helt plötsligt bero bland annat på att det är ett brhov.
    Allstå samma personer påstår något annat för dig än för andra personer
  • Anonym (Så?)
    Det är kränkande att höra att sex är ingen mänsklig rättighet men det gäller inte för personer som behöver gå till exempelvis ungdomsmottagningen. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 18:35:58 följande:
    Det är skillnad på behov och rättigheter. Alla har vi behov, men man har inte rätt att få alla sina behov tillfredsställda och särskilt inte om det krävs att tvinga eller kränka andra människor för att dessa behov ska tillfredsställas.

Att någon annan inte vill trumfar att du vill, så då blir det inget.
    Då borde man kunna påstå att sex är ett behov för ensamma män och det behöver  inte alls handla om rättighet till något.
  • Anonym (Så?)
    Det finns alltid personer som kan tycka vad som helst men det är socialt accepterat att få påstå att sex är ingen mänsklig rättighet men det ska inte gälla när personer behöver gå till ungdomsmottagningen och fixa olika problem så de kan ha sex. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?