• Anonym (Man2)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (jaha) skrev 2024-10-14 20:34:51 följande:
    Det är bara män som behöver räkna med att den de vill ha sex med säger nej.

Jag menar att män hade kunnat få bestämma när de vill ha sex, inte med vem.
    Berätta hur det skulle gå till?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-14 21:28:45 följande:
    Det är de känslokalla männen som ligger runt och belönas av kvinnor som står för det hårda sex. Hade kvinnor valt fler vanliga män hade det inte blivit så. All går tillbaka till feminismen.
    Ja du och din jämlike så i tråden verkar ju proppfulla av empati och omtänksamhet för kvinnor så ett riktigt mysterium att ni blir utan sex.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 11:47:17 följande:
    Då handlar det om våldtäkt också ifall män får sämre valmöjligheter och har sex med personer de inte skulle haft annars 
    Blir männen tvingade till det så är det så klart våldtäkt då också.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 11:45:33 följande:
    Då handlar det om att du saknar empati och omtänksamhet för männen. 
    Jag har empati för både män och kvinnor.
    Däremot när jag läser hur du resonerar känner jag inte det minsta empati faktiskt. Skulle bli mörkrädd om min dotter träffade någon som resonerar i närheten så oempatiskt och dumt.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 12:35:34 följande:
    I så fall så borde män och kvinnor få liknade valmöjligheter och förutsättningar att ha bra valmöjligheter eller alla personer ska få ha dåliga valmöjligheter 
    Du ser på rättvisa på samma sätt som en 3 åring. I stort sett alla i tråden argumenterar emot dig utan att du lyssnar på vad folk säger.

Evolutionsteorin är ett naturligt urval och alla får inte knulla. Det är naturens sätt att sålla ut dom som helst inte ska sprida sina gener vidare.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 13:50:38 följande:
    Du byter argument när det passar dig bra. 
    Som sagt vad är din empati för män och kvinnor?
    Jag känner empati för både män och kvinnor. Är det däremot någon som jag tycker beter sig illa eller har sjuka ider känner jag inte särkilt mycket empati nej.

Och visst känner jag empati för någon som jag tycker verkar vara en vettig person om denne vill men inte lyckas träffa en partner.

Känner du själv empati för en prostituerad som förväntas ha sex med en man som ingen kvinna frivilligt vill ta i?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 15:04:38 följande:
    Du kan föreslå saker utan att det ska handla om att "tvinga någon". 
    Alla personer får klaga på andra personer 
    Är det någon som sagt att du inte får föreslå saker?
    Du kan gå utanför dörren idag och fråga alla du möter om dom vill knulla. Får du ett samtycke så är det bara att köra på.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 15:05:42 följande:
    Om det handlar om empati både för män och kvinnor ska borde det inte innebära att män ska ha mer empati för kvinnorna än vad kvinnorna har för männen. 
    Dina slutsatser är helt absurda.
    Och åter igen svarar du inte på frågor du får.
    Du pratar om skattepengar. Jag vet så klart inte, men jag tror att du kostat en massa skattepengar genom livet och skulle tro att du går på någon typ av bidrag nu och har väldigt lite kontakt med andra människor. Har jag fel ber jag om ursäkt och du får gärna förklara hur din livssituation ser ut.

Jag känner empati för att du verkar olycklig och har svårt att träffa kvinnor. Däremot känner jag inte det minsta empati för dina förslag till lösningar på problemet och tycker dina förslag är riktigt skrämmande och sjuka.
  • Anonym (Man2)
    Fiona M skrev 2024-10-15 16:17:43 följande:
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-15 15:24:10 följande:
    Så det står i lagen att det ska vara på kvinnors villkor? 
    Nu får du det att låta som det vore på mäns villkor att tvinga sig på någon sexuellt, dvs du förespråkar våldtäkt igen. Fattar du på riktigt inte att samtycke betyder att BÅDA vill, medan att tvinga sig på ngn som inte vill är väldtäkt?
    Nej han fattar inte oberoende av hur många som förklarar för honom. Dessutom pratar han om empati utifrån sin egna skruvade världsbild och någon empati kan då jag inte se att han själv har eller självinsikt helle för den delen.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (...) skrev 2024-10-15 17:04:48 följande:
    Ja, hänvisar man till naturligt urval på det sättet så borde man rimligtvis acceptera att vissa dör av sjukdomar och att anse att de med dåliga gener ska inte få bekämpa sina sjukdomar med hjälp av skattepengar 
    Det var absolut inte så jag menade eller tänkte. Menade att det under alla tider i historien varit så att vissa mot din vilja blivit bortvalda som både partner och barnavlande. 

Visst är det synd om dom som blir utan, men då tvångsgifte som tur är inte är tillåtet i Sverige så kan inte jag se hur samhället eller staten ska kunna hjälpa till här.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?