• Anonym (U)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2024-12-13 12:09:01 följande:
    Att en kvinna skulle ha sex med en individ och inte ett kön  är inte ett svar på när jag skrev att män i så fall borde ha lika lätt att få en sexpartner som kvinnor. 
    Du jämför inte ens mellan män och kvinnor. 
    Och därmed ska kvinnor ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-13 12:13:14 följande:
    Hen skrev ju ett svar på mitt inlägg där jag skrev att män och borde i så fall ha lika lätt att få en sexpartner och sedan skrev hen att kvinnor skulle välja bort mig för mig som individ och inte pågrund av mitt kön.
    Ja, riktat till dig som person. Inte ett förnekande av hur det ligger till på gruppnivå.
    Så, citera nu exempel.
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-13 12:17:19 följande:
    Och om jag hade varit kvinna så hade sannolikheten varit stor att det hade sett annorlunda ut. 
    Som sagt, citera exempel.
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-13 12:19:26 följande:
    Och eftersom "ingen "rättvisa" existerar enligt dig så behöver inte sex handla om att kvinnor har sex med personer som du anser tilltalar dom och det handlar då om lagligt sex. 
    Ja, kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-13 12:21:32 följande:
    Du är noga att poängtera om ingen rättvisa/rättvist sex när du gynnas av det för att sedan snacka om egoism när man poängterar att det i så fall finns ingen rättvist sex när kvinnor ska ha det lättare att få en sexpartner 
    Men du tycker att rättvisa innebär kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit? Och det tycker du inte är egoistiskt tänkt från din sida?
    Och säger någon emot dig ska ingenting sexrelaterat diskuteras överhuvudtaget.
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-13 12:22:26 följande:
    Du får antagligen välja mellan rättvist sex för alla eller ingen rättvist sex för någon. 
    Du byter argument beroende på när en kvinna missgynnas eller gynnas. 
    Det enda fungerande argumentet för dig är väl att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
    Allt annat är egoistiskt och inkonsekvent.
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-13 12:25:37 följande:
    Ingen rättvisa för någon eller rättvist för alla. 
    Och rättvisa är enbart att kvinnor ställer upp på sex trots att de helst sluppit? Ja eller nej?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-13 13:08:13 följande:
    Och om det handlar om evolutionen så kan det utvecklas på ett sätt som du inte tycker om men du ändå vill ha en åsikt vad som är bra eller dåligt. 
    Slutligen är sex ingen rättighet och därmed inget samhällsansvar.
    Då borde sex fungera annorlunda än hur det fungerar idag. 
    Utvecklas hur då? Svara med konkreta exempel.
    Och det är väl fortfarande så att du anser att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
    Och säger man emot detta ska inget sexrelaterat  problematiskt  vare sig diskuteras eller avhjälpas?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-13 13:52:26 följande:
    Man skulle i så fall kunna påstå att samhället ska hjälpa mindre till personer som har ett sexliv.

Det handlar om att ni vill att samhället ska hjälpa till med erat sexliv och sedan vill ni att samhället ska lägga pengar och resurser på annat när det handlar om problem som ni inte har.
    "Inget samhällsansvar" börjar alltid när ni gynnas av det. 
    Och därmed ska kvinnor ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-13 14:27:10 följande:
    I så fall så borde jag höra oftare att någon tycker det är bra när någon blir utan sex för vilken orsak som helt. 
    Sex skulle inte vara rättvist och orsaken varför samhället ska hjälpa till handlar om att "återställa" till det normala.
    Inte att sex ska vara något bra eller tillgängligt för hela befolkningen. 
    Hur ofta är oftare?
    Hur ofta behöver du höra detta för att ge avkall på att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-13 14:32:08 följande:
    Apartheid samhälle ifall orsaken varför du och andra har sex ska vara något annat än vad det är för män som saknar sexpartner.
    Apartheid samhälle ifall du och andra ska få hjälp för att kunna ha ett sexliv ett bra sådant av samhället medan för andra ska sex inte vara en rättighet, inget som samhället ska hjälpa till med och sex skulle handla om någon evolution.
    Så det är ett apartheidsamhälle om kvinnor inte ställer upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-13 14:24:19 följande:
    Då borde det inte ses som något dåligt när folk får sexrelaterade problem och de kan inte ha sex. 
    Det skulle ju vara bra när någon blir utan sex. 
    forte.se/artikel/allt-ser-fint-ut-kvinnor-far-kampa-for-ratt-vard/

Samhället ska "återställa" till det normala men det ska vara bra när någon blir utan sex och evolutionen ser ut som den gör.

Eller tycker du det inte handlar om någon evolution när det handlar om någon förlossningskada?
    Hämnas du nu igen för att du inte får medhåll i att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
    Spelar kontext ingen roll?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-13 15:37:10 följande:
    Det betyder inte så mycket om det främst bara handlar om att ni vill gynna er själva och byter argument för att gynna er själva just i den situationen.
    Man lyckats knappast inte övertala någon om vad ni säger betyder inte så mycket i själva verket.
    Och du vill inte gynna dig själv genom att basera hela din argumentation på att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-13 16:47:06 följande:
    Om sex inte handlar om fortplantning för de flesta så blir det ologiskt att du snackar om att det skulle handla om fortplantning när vissa män blir utan sex. 
    Det finns inget "normalt" när olika personer skulle bli utan sex.
    Sex handlar om något annat nuförtiden 
    Är det "normalt" att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?