• Anonym (Så?)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2024-10-18 17:18:30 följande:
    Som jag sa, det är ett anonymt forum. Jag tar inte upp upp det här i övriga sammanhang 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 17:20:18 följande:
    Nej, samhället hjälper inte människor att få sex. Samhället hjälper människor som söker hjälp att må bättre sedan får de hitta sina sexpartners själva.
    De hjälper med deras problem så de kan ha sex. 
    Det handlar inte bara om att "återställa kroppen".
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 17:20:18 följande:
    Nej, samhället hjälper inte människor att få sex. Samhället hjälper människor som söker hjälp att må bättre sedan får de hitta sina sexpartners själva.
    Olika myndigheter kan vilja påverka så olika personer får ett bättre sexliv
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-18 17:13:41 följande:
    Inga av dina länkar handlar om att någon ska ligga med någon som dom inte är attraherade av.

Jag och förmodligen som flesta i tråden fattar varför ingen kvinna vill ta i dig med din sjuka syn. Och empati som du pratar om saknar du mest av alla i den här tråden.
    Så det ska handla om "empati" när kvinnor ger njutning till männen och det ska inte handla om att kvinnor har lättare att attrahera män än hur män attraherar kvinnor? 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 17:24:48 följande:
    Finns inga sexutskänkningsstationer för kvinnor heller.

Mitt exempel: vänner. Vänner tilldelas inte för att någon saknar vänner.
    Samhället kan erbjuda kontaktpersoner exempelvis 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 17:26:41 följande:
    Det gör fortfarande inte att någon kommer att välja dem. Det jobbet får man göra själv.
    Syftet får då inte vara att man ska hjälpa andra att få ett bättre sexliv. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-16 16:37:13 följande:
    Alla får klaga på allt och alla, men det betyder inte att någon som inte klarar av attattrhera någon ska få uppleva någon typ av rättvisesex.

Du behöver lägga ner hela idén om att sex är någon slags resurs/rättighet som ska spridas tunt så alla får knulla.
    Och då kan jag ta upp om "rättvisesex" när det handlar på dina och andras villkor. 
    Om sex inte är en resurs så borde det gälla även i sex i övrigt. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 17:26:41 följande:
    Det gör fortfarande inte att någon kommer att välja dem. Det jobbet får man göra själv.
    Det kan underlätta så någon väljer dom, exempelvis om syftet är att man ska bota någons könssjukdom så de får ett bra sexliv. 
  • Anonym (Så?)
    nihka skrev 2024-10-18 17:30:55 följande:
    Då är det bara att du ställer dig till förfogande till en sådan myndighet: "Här är jag, Gör mitt sexliv bättre!" Annars kan du ju ta ansvar för ditt sexliv själv.
    Det är orimligt att en myndighet ska få påstå det här om det ska inte gälla alla. Men lösningen på problemet behöver inte vara något som bryter mot lagen. 
    Man säger exempelvis inte att det är grundläggande behov för personer som går i skolan men det är inget brhov för barn som ofriviligt kan inte gå i skolan. 
    Citat:
     Sexuell och reproduktiv hälsa är en förutsättning för människors allmänna hälsa.
    www.folkhalsomyndigheten.se/livsvillkor-levnadsvanor/sexuell-halsa-hivprevention/sexuell-och-reproduktiv-halsa-och-rattigheter/

Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?