• Anonym (U)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 19:05:10 följande:
    Och hur bryr du dig om andra människor när du säger att du hoppas olika personer inte ska träffa mig? 
    Hur bryr man sig om andra människor? Genom att inte säga emot när du skriver att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
    Tänker du någonsin på något annat?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 19:22:22 följande:
    Så klart man ska bryr sig om andra människor men för sex skulle ju det vara något helt annat. 
    Det skulle handla om att sex var ingen rättighet 
    Tycker du att sex är en rättighet?
    Och därmed ska kvinnor ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 19:24:41 följande:
    Det blir ologiskt om sex skulle inte vara en rättighet, inte rättvist, handla om att sex handlar om naturligt urval och man ska inte bryr sig om mina könslor men sedan anklagar du mig för att inte bryr sig om andras känslor. 
    Hur bryr man sig om dina känslor? Genom att inte säga emot när du skriver att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 19:26:32 följande:
    Det skulle ju handla om att sex skulle inte vara rättvist och ingen rättighet 
    Och du, du har en annan åsikt? Tycker du att sex är en rättighet?
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 19:26:32 följande:
    Det skulle ju handla om att sex skulle inte vara rättvist och ingen rättighet 
    Hur blir sex rättvist? Eller är det fortfarande att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 19:27:14 följande:
    Och med din logik så gör jag ju inget fel. 
    Det finns ingen rättighet till bra sex. 

Vilken är min logik enligt din åsikt?
    Vilka hävdar att bra sex är en rättighet? Citera exempel.
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 19:33:52 följande:
    Faktiskt inte. 
    Citera exempel.
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 19:31:34 följande:
    Jag ska bryr mig om andra människor på ett sätt som andra människor inte ska göra tillbaka för sex skulle inte vara en rättighet och inte orättvist. 
    Och andra människor " kan bara bara göra detta tillbaka" genom att inte säga emot när du skriver att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 19:37:58 följande:
    Det handlar inte om att du vill att jag ska göra något som andra ska göra tillbaka till mig. 
    Mina känslor och behov ska inte spela någon roll för sex är ingen rättighet men sedan ska jag bryr mig om andras valmöjligheter, känslor för man skulle bryr sug om andra människor. 
    Så en förutsättning för att du ska bry dig om andra människor är att de inte säger emot när du skriver att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 19:40:02 följande:
    Om mina behov inte spelar någon roll så blir det ologiskt att jag ska bryr mig om andras känslor. 
    Så det enda sättet att bry sig om dina behov är att hålla med om att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit?
  • Anonym (U)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-12-07 19:21:34 följande:
    Ingen hävdar detta. Men han har alltid gjort tolkningen att eftersom det förekommer att tidningar och andra media kan ta upp hur sex kan förbättras och hur kvinnor som har svårt att få orgasm kan träna upp förmågan så tolkar han det som att kvinnor har rätt till bra sex och rätt till orgasm. Att han har svårt med logik behöver väl inte påpekas.
    Precis. Just så.
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 21:06:17 följande:
    Om inte jag får tycka det är dåligt att leva utan sex så borde sex i allmänhet måste se annorlunda ut. 

Jag ska inte behöva då bryr mig om vad andra tycker om eller inte, och deras åsikter över sex. Det är en åsikt då och det skulle inte vara dåligt om man lever utan sex eller bra sådan. 
    Återigen, menar du att du tolkar det som att du inte får ha en åsikt när du blir emotsagd?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?