• Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:20:08 följande:
    Det behöver inte handla om att tvinga på någon utan att sex kan kallas ingen rättighet oavsett vad.
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:14:06 följande:
    Som du skulle bryr dig om att människor får val och att bli behandlade med respekt....
    ......

Du skriver bara goddag yxskft.
    Kan du försöka igen?
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:21:54 följande:
    Mot kvinnors vilja är när man har en egen önska om ath man skulle ha sex. 
    Du får fantisera om vad du vill.
    Agerar du på det är det övergrepp.
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:22:57 följande:
    Om sex är ett privilegium så blir det ologiskt om samhället ska hjälpa till så olika personer får en möjlighet att kunna ha sex. 
    Du har samma möjlighet och rätt att få hjälp av vården som andra.
    Vilken hjälp skulle du behöva?
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-04 18:28:22 följande:
    Vården fixar inte "Kalle Janssons" skada för vården ska ge honom en möjlighet att kunna vara ett fotbollsproffs. De fixar skadan så han får ev en kropp som de som inte spelar fotboll har som lägsta minimum. 
    En fungerande kropp ja. Det är du som tar upp arbetsprestation utan att förklara hur det över huvud taget kom in i diskussionen om skador som ptgärdas i vården.
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-05 18:40:12 följande:
    Och för att två personer ska dansa tango så måste det vara på båda personerna villkor. 
    Vilka villkor tycker du finns och skulle vilja ändrades?
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-05 19:44:15 följande:
    Det blir svårt om han ska ta ansvar när inte ens kvinnor kan ta eget ansvar för sina orgasmer vid sex.
    Vi som har sex brukar oftast tycka om att hjälpa varandra att få det tillsammans.
    Kanske din attityd behöver justeras.
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 15:00:21 följande:
    Och hur hjälper du personer som inte har en sexpartner?
    När kvinnor brukar ha sex så handlar det inte om att hjälpa någon annan.
    Fokus är på de själva när de har sex.

Det är mycket lättare för en kvinna att få en man att få orgasm än tvärtom.
    Varför skulle hag hjälpa en person som inte får en sexpartner? HUR tycker du jag skulle hjälpa den?

Det jag menar är att sex är ett samspel mellan samtyckande personer. Finns det inte ömsesidighet blir sexet inte bra, och då kommer man förmodligen inte ha sex igen -varför skulle man ha det med en person som inte bryr sig om en?
    Eftersom du hela tiden proklamerar hur oviktig kvinnans orgasm är blir det ÄNNU en grej som gör att du inte får ligga. Varför skulle en kvinna kasta bort tid på dig?
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-12-07 14:56:23 följande:
    Då borde sex och förhållande fungera annorlunda först.
    Inte mitt fel hur det ser ut och du borde räkna med att jag kan ha egna åsikter hur det påverkar mig.
    Hur borde sex och förhållanden fungera enligt dig?

Är det bara sex du har såna här tankar om? Har du ett bra och ordnat liv, eller blir du upprörd över att andra har vänner, jobb, hobbies och anser att andra borde lösa det åt dig?
  • Fiona M
    molly50 skrev 2024-12-07 15:48:47 följande:
    Ingen skyller på någon för att kvinnan blir utan orgasm.
    Det är tvärtom ganska vanligt att kvinnor inte får det.
    Jag lägger helt klart skulden på den man som helt skiter i om kvinnan får orgasm när de har sex.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?