• nihka

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (Så?) skrev 2024-11-19 21:12:17 följande:
    Även i ett förhållande så verkar det vara mer fokus på kvinnors sexliv. 
    Sex ska vara viktigt att ha men bara när kvinnor känner för det vilket gör att det i praktiken är främst på kvinnans villkor. 
    "Verkar"? Har du någonsin haft ett förhållande så du vet vad du pratar om?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-19 21:13:55 följande:
    Du också missgynnas av att fokuset ska vara på kvinnans behov. 
    Fördelen som kvinnor ska vara även för män som har sex med kvinnor. 
    Nej, det finns inget fokus på kvinnans sexliv. Det är bara i ditt huvud. Läs om något annat istället.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-19 21:19:17 följande:
    Du behöver inte låtsas som att du är på kvinnors sida för som sagt det jag tar upp gäller även för hur det ska vara för kvinnors sexpartner. 
    Jag är inte på någons "sida".
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-19 21:16:16 följande:
    Nu handlar det inte längre om bara konkurrens mellan män. 
    Det jag tar upp handlar även om för de män som har mycket sex med kvinnor. Det finns en poäng nu för dig för du missgynnas också. 
    Nej, jag är inte missgynnad.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-19 21:32:00 följande:
    Och du vill att din kvinnliga sexpartner i ditt förhållande endast ska ha sex när hon känner för det?
    Hon ska inte tänka på dina behov för sex? Det är viktigt med att kvinnan får sex i ditt förhållande men bara som sagt när hon känner för det? 
    Hur ser du på andra saker som föräldraledig?
    Du får jättegärna tilldela din manliga sexpartner precis så mycket sex han vill ha av dig. Det är ditt liv och du gör vad du vill med det.

Föräldraledighet gör föräldrarna upp om.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-19 21:34:30 följande:
    Du vill att du ska behöva prestera mer för att ha sex och att din kvinna kan byta ut dig som när man byter trasa i köket? 
    Om du inte är nöjd med din manliga sexpartner tycker jag du ska byta ut honom.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-20 11:26:04 följande:
    Om män ska behöva anpassa sig till kvinnorna så skulle även kvinnor kunna göra det speciellt i ett förhållande. 
    Att kvinnan har sex oftare än vad hon själv känner i ett förhållande. 
    Det är ingen som behöver anpassa sig om man inte vill. Det är bara att gå om man inte är nöjd.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-21 13:42:05 följande:
    Det finns ingen rättighet att få behålla sina valmöjligheter även iframtiden.
    Givetvis har alla kvar sin rätt att välja i framtiden. Alternativet skulle vara laglig våldtäkt.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-21 19:35:14 följande:
    Så exempelvis om en kvinna hypotetiskt skulle gå upp 500 kilo i vikt så kan och kommer hon kunna ha sex med samma män som hon kunde innan hon vägde mycket? 
    Ja, även kvinnor och män som hypotetist går upp 500 kg i vikt kommer att ha exakt samma rätt att välja att ha sex med de personer som samtidigt väljer dem. Och rätt att avstå från alla de inte vill ha sex med.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-21 19:38:30 följande:
    Sina valmöjligheter kan ändras även mot sin vilja. 
    Om alla personer har rätt till sina val även iframtiden, hur kommer sig då att alla personer har inte samma valmöjligheter från början? 
    Alla har rätt att välja att ha sex med de personer som samtidigt väljer dem. Och rätt att avstå från alla de inte vill ha sex med.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-21 19:43:03 följande:
    Ni verkar ta sex och era val för givna. För som sagt vad jag hört även från er är att sex skulle inte vara en rättighet 
    Alla har rätt att välja att ha sex med de personer som samtidigt väljer dem. Och rätt att avstå från alla de inte vill ha sex med.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-22 10:35:23 följande:
    om det officiellt ska vara förbestämma val så blir det ologiskt när olika personer snackar om att sex skulle inte vara en rättighet
    Nej, det finns inga förbestämda val. Man kommer överens. Och ingen har rätt till sex med en annan person utan båda måste vilja.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-22 10:36:53 följande:
    Hennes valmöjligheter kan ändras.
    Ja, personer som går upp 500 kg attraherar garanterat färre personer än innan de gick upp 500 kg, men fortfarande gäller att man bara får knulla om båda vill.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-22 10:37:42 följande:
    Hon kan göra andra val utifrån att hennes valmöjligheter kan ändras. 
    Det gäller alla. Ingen får knulla någon som inte vill knulla dem. 
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-22 18:42:21 följande:
    Och jag tog ett exempel på när någons valmöjligheter ändras utan att det handlar om att någon ska ha sex mot sin vilja. 
    Valmöjligheter kan ändas men fortfarande har ingen möjligjet att välja att knulla någon som inte vill knulla dem. Den som vill minst bestämmer eftersom laglig våldtäkt inte existerar.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-22 18:51:32 följande:
    Det finns ingen rättighet att valen ser likadana ut även iframtiden 
    Jo i all framtid gäller att du inte får knulla någon som inte vill knulla dig. Och du behöver inte knulla någon som du inte vill knulla.
  • nihka
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-23 01:06:45 följande:
    Hur vet du det?

Ska man säga till alla som är sjukskrivna att de inte har försökt jobba också tycker du?
    Tankevurpa där. När man är sjukskiven ska man inte jobba i väntan på att bli frisk och orka jobba, men när man är singel ska man inte låta bli att vara tillsammans med någon i väntan på att bli ett par.
  • nihka
    Anonym (jaha) skrev 2024-11-23 00:56:33 följande:
    Vad beror det på att nästan inget annat land än Sverige och Norge betraktar sexköp som övergrepp och våldtäkt? Det är för att de inte är lika hårt ansatta av feminismen och idén om att kvinnor ska ha all makt över männen.
    Hade du velat bli tvingad ut att sälja din kuk, anal eller mun till random kvinnor och män?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?