Inlägg från: Anonym (Hejhopp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hejhopp)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Problemet ligger väl nånstans i att många män som TS tror att folk ligger runt till höger och vänster och att kvinnor sexar obegränsat när det egentligen är en väldigt liten del människor som gör just detta. De flesta människor ligger inte runt TS och kvinnor har inte köer av män som väntar på att ligga. De flesta spenderar sina kvällar i soffan framför tv:n. 

• Anonym (Hejhopp)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-10 20:16:31 följande:
    Ok, du kan tycka att det är sorgligt men faktum är att jämställdhet är ett nollsummespel. När kvinnor flyttar fram sina positioner så drabbar det män i den andra änden som blir förlorare. Förbud mot sexköp leder till att det blir svårare för en man som inte vill köpa sex att ens få en dejt. All förflyttning av makt har ett pris.

En man har rätt att vara bitter över att han är förloraren på dagens samhälle.
    Med din logik så har kvinnor alltid varit förlorare för att män haft makten. Då har kvinnor haft all rätt till att vara bittra över situationen. Bra att kvinnor får tillgång till det som män har tillgång till. 

Om mannen är bitter för att man ger bort 50% av sin makt så både kvinnor och män delar på makten så är det något stört med denna mannen. Sök hjälp!
  • Anonym (Hejhopp)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-10 20:30:12 följande:
    Jag vill helst inte att det ska vara lagligt, men hade det varit lagligt så hade kvinnor inte varit lika kräsna som idag.
    Jag vet inte vilken värld du lever i men att göra det mer lagligt gör inte att kvinnor ligger runt mer och sänker sina krav. Jag har haft sexuell umgänge med 4 personer totalt  och alla har varit förhållanden. Hur exakt skulle det förändra min situation att göra det lagligt? Jag kommer inte ligga runt mer och Inte andra heller för de flesta ligger inte runt. 
  • Anonym (Hejhopp)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-10 20:56:06 följande:
    Färre män skulle vara desperata efter att ligga med dig när de vet om att sex är en rättighet som inte är svår att få tag på.
    Hur menar du nu? Jag har aldrig haft sex med någon för endast att ligga och många kvinnor gör inte det heller, så hur påverkar detta mig? 
  • Anonym (Hejhopp)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-11 12:54:02 följande:
    Och om kvinnor bestämmer vilka män de vill ha sex med så är det ett =lika tecken med att de bestämmer vilka män som får sex.
    Det finns skillnader hur valmöjligheter ser ut jämfört med könen. 
    Man får inte sex. Två personer har sex med varandra på lika villkor. Får sex är det ingen som har för det innebär att en part kräver sex och den andra går med på det. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?