Inlägg från: Anonym (Beror på) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Beror på)

Vara med att betala barns kalas med exets släkt

Anonym (Em) skrev 2024-10-06 10:53:53 följande:

Att du själv inte är med på kalasen tycker jag är helt irrelevant. Det är ju för barnens skull man väljer att betala, inte sig själv.

Det tycker jag är högst relevant för frågan.

Är jag bjuden så kan jag hjälpa till med finansieringen, men då får hon vackert vara med och finansiera när jag håller kalas eller går på restauring med min familj.

Hade inte betalat halva kostnaden oavsett. Och inte ett öre om jag inte är bjuden.
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Em) skrev 2024-10-06 11:01:09 följande:

Tänker du lika när det gäller andra saker på mammaveckorna? 

Som jag förstår det så blir det sällan släktkalas om inte mamman ordnar dessa. Är väl snarare en fråga om man tycker att det är en viktig grej för barnen och dårför vill bidra.

Jo, det gör jag.
    Jag skulle finansiera mina veckor själv och då får den andra föräldern också göra det.

Min ena son har t ex varit utomlands både med sin pappa och mig, och den som reste betalade.
    För att ingen ska börja gasta om ev andra barn som inte fått resa så är den äldstas pappa avliden sedan vårt barn var liten och han var vuxen innan jag började resa med hans mycket yngre syskon.

Det vi finansierat ihop är t ex cyklar och någon mobiltelefon. Inget annat.

Aldrig i livet att jag skulle medfinansiera ett kalas som jag inte är bjuden på, finns inte i universum.
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Em) skrev 2024-10-06 12:08:28 följande:
    Frågan gällde huruvida du är medbjuden eller ej. Tycker själv att det är en väldigt konstig variabel att ha med när man är separerad. Jag utgår från vad barnen får ut av det - inte om jag själv äter födelsedagsfikat. 

Är ju helt okej att ha det helt uppdelat om man vill. Särskilt om det är ganska jämnt i vad man anordnar för barnen. Men ordnar den ene ofta firanden av födelsedagar, högtider osv kanske man inte bara ska vara glad över det utan faktiskt bidra om man anser att det förgyller barnens liv.
    Föreslår att du läser kommentaren som jag gav mitt svar till.

Och jag överför inte en spänn till ett ex, säkert som amen i kyrkan oavsett vad du tycker om saken.

Nu är mina barn vuxna, men det har de ju inte alltid varit.
  • Anonym (Beror på)
    Fiona M skrev 2024-10-06 18:29:53 följande:
    Helt krasst: inte ditt problem.
    Det blir det när hon gnäller om pengar.
Svar på tråden Vara med att betala barns kalas med exets släkt