• Anonym (The Ick)

Vad har gett dig the ick?

Fenomenet att få the ick sägs hända främst för kvinnor. Någon liten detalj hos mannen gör att allt intresse som funnits försvinner på en sekund och ersätts av en känsla av en svag (eller stark) äckelkänsla.

Är nyfiken på vad ni upplevt som gav er the ick på direkten? Jag kan börja:

- man såg för mycket av tandköttet när han skrattade

- han visade sig vara lite lönnfet och hans bulliga (av fett) venusberg blev för mycket för mig

- han gosade med sin mamma

- han darrade på rösten när polisen stoppade oss i en rutinkontroll och han körde

- solglasögon uppe på ett rakat huvud

- ingen taktkänsla och kunde inte dansa

- betedde sig undergivet när vi hånglade

(Detta är alltså olika män, inte en och samma) 

• Svar på tråden Vad har gett dig the ick?
  • Man i norr

Att hon nojar över småsaker..
    Är tydlig signal på att hon inte är psykiskt stabil.
    Dra dig ur snyggt men snabbt!

• Anonym (Mamma mu)

Sa kex och inte cheex så det blev att ghosta

• Anonym (Kexet)
    Anonym (Mamma mu) skrev 2024-10-06 10:57:02 följande:

Sa kex och inte cheex så det blev att ghosta

Säger du chuken också?
  • Anonym (Grallimatiken)
    Anonym (Kexet) skrev 2024-10-06 11:02:50 följande:
    Säger du chuken också?
    Det är skillnad mellan vokaler vettu, när det gäller uttal. Man kan inte byta till hård vokal när man talar om uttal vid mjuk vokal.

"chex" är det uttal som borde gälla enligt grammatiska regler, men av någon anledning har upplänningarna bestämt sig för att göra annorlunda där.

Fundera över hur du uttalar k i skolämnet "kemi" eller ord som "kedja", "kelsjuk och "keramik".

Det vanligaste uttalet i svenskan av k före vokalerna e, i, y, ä och ö (så kallade mjuka vokaler) är med tje-ljud som i kemi, kika, kylig, käft, köpa.

Vokalerna a, o, u och å (så kallade hårda vokaler) ger 
    uttal med k-ljud som i kall, kompis, kura, kål.

frageladan.isof.se/visasvar.py
  • Anonym (Kexet)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-05 22:48:12 följande:
    Japp, jag och de flesta.

www.dn.se/insidan/det-avgor-om-nagon-blir-attraherad-av-dig/
    Kul...betalsida

För mig tar det ett flertal träffar innan jag vet om jag är intresserad eller inte.
    Första besiktningen måste förstås godkännas först och det som avgör om den godkänns är längd (minst 180 cm, gärna längre) och rösten.
  • Anonym (Grallimatiken)
    Anonym (Kexet) skrev 2024-10-06 11:19:59 följande:
    Kul...betalsida

För mig tar det ett flertal träffar innan jag vet om jag är intresserad eller inte.
    Första besiktningen måste förstås godkännas först och det som avgör om den godkänns är längd (minst 180 cm, gärna längre) och rösten.
    Längd är rätt löjligt att hänga upp sig på, du har nog läst för mycket inceltrams.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Kexet) skrev 2024-10-06 11:19:59 följande:
    Kul...betalsida

Du frågar alltså inte före dejten om längden?

På första besiktningen måste kroppen godkännas.  Hon måste vara smal (under bmi 20, gärna lägre)
  • Anonym (Kexet)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-06 11:23:01 följande:
    Du frågar alltså inte före dejten om längden?

På första besiktningen måste kroppen godkännas.  Hon måste vara smal (under bmi 20, gärna lägre)
    Jag har nätdejtat en enda gång och det räckte.
    Mina partners har jag träffat irl och då funkar okulärbesiktning.

Numera lever jag i en relation så dejtande är inte aktuellt.
  • Anonym (Kexet)
    Anonym (Grallimatiken) skrev 2024-10-06 11:22:03 följande:
    Längd är rätt löjligt att hänga upp sig på, du har nog läst för mycket inceltrams.
    Nu får du gärna förklara vad du menar.
    Jag finner korta män osexiga och skulle aldrig dejta en person jag inte kan tänka mig att ha en relation med.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Kexet) skrev 2024-10-06 12:04:20 följande:
    Jag har nätdejtat en enda gång och det räckte.
    Mina partners har jag träffat irl och då funkar okulärbesiktning.

Numera lever jag i en relation så dejtande är inte aktuellt.
    Körde killen med.  "Tjena kexet, står du där och smular?"
  • Anonym (usch)

-mannen som badade naken i badkar med sin lika nakna 11åriga dotter som ville spa:a ensam med pappa som främsta hobby typ.

-kalasfylla vid 40 år fyllda (spy i buskar på väg hem, trilla och måste bäras hem.)

-helrakade kön för vuxna män

-allt prat om ibs och hur nåt som han ätit påverkat hans avföring. 

• Anonym (Kexet)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-06 12:17:34 följande:
    Körde killen med.  "Tjena kexet, står du där och smular?"
    Haha, nej men så kallade jag mig inte för Kexet där heller.

Han bodde hyfsat nära och tutade när han körde förbi, flera gånger innan vi väl sågs.
    Då insåg jag att det enda som stämde med verkligheten var hur hans ansikte såg ut. Allt annat var livlig fantasi, det blev en dejt.

Såg honom nyligen med barnvagn så gissar att någon annan uppskattade honom mer än jag gjorde.

För övrigt tycker jag att synligt tandkött är en superick.
  • Mandel

Nu tänker jag att vi kommit så långt att vi är på dejt nr 1 och/eller de närmst efterföljande och följande information kommer fram:

Det visar sig att han när man väl ses på första dejten är rejält överviktig/fet vilket inte framkom på bilderna.

Han går ut och röker/snusar lössnus under dejten.

Är hos fogden/har skuldsanering.

Hatar att röra på sig.

Inte har någon ordentlig kontakt med sina barn oavsett ålder.

Han har det smutsigt/stökigt/skitigt hemma.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Hugo)
    Anonym (H) skrev 2024-10-05 22:26:53 följande:

Snubbarna i tråden har fortfarande inte fattat begreppet ick.

Om hon plötsligt skulle slänga sig med ordet "snubbar" som någon slags illa dold förolämpning av män.

Om hon skulle stoppa upp en snusprilla under läppen.
  • Anonym (Y)

Han visade sig sakna all relevant erfarenhet. Han var så fumlig att jag var tvungen att fråga.

• Hjelm

Att prata för mycket svengelska och använda uttryck som "the ick", kanske...

• Anonym (Kvinna)

Porrskadade män 

• Gaskarl
    Anonym (Möjligen) skrev 2024-10-06 06:38:30 följande:

Nä, män förstår nog inte vad ick är. Vi män tittar på en kvinna och överväger om vi vill ha sex med henne. Om vi vill det så börjar en process som vi hoppas ska leda till sex. Ungefär som ett förspel i djurens värld.

En kvinna som träffar en man och blir intresserad startar istället en typ av testperiod. Man tittar på många delar för att försäkra sig om att mannen är bra på alla sätt. Känslan för mannen kan dö helt och hållet och dessutom väldigt snabbt för vissa attribut/beteenden. 

Dessa är vad man kan kalla för icks.

Jag anser att du generaliserar en hel del, när du skriver, " vi män".
    Jag tror nog att många män har ett, " genomskinligt rutat papper", som vi lägger över kvinnan då vi träffar henne för första gången.  " Hmm, den där leverfläckar vid näsan, varför har hon inte opererat bort den?"
    Så funkar jag och säkert många andra, av båda könen.
  • Anonym (Grallimatiken)

Killen som slickade mjällen från glasen i sina glasögon.

Han tyckte det var praktiskt att rengöra dem så... Kräks

• Anonym (J)

Han fes under sexakten. 

Svar på tråden Vad har gett dig the ick?