• Anonym (Vad göra)

Mitt blodtryck är så lågt. Mår skit

Mitt är så lågt. Mår skit!
    Ibland är den 92/67. Idag är den 100/60. Den pendlar alltid så här. Som mest har jag 103-104, fortfarande för lågt.
    Sökte vård i augusti och då sa dem att det är vanligt när det är varmt, att jag ska dricks mycket, ta vätskeersättning, ha benen uppe, ha stödstrumpor. Jag gör ALLT detta men ändå lågt! Nu är det inte ens varmt längre utan 10 grader men fortfarande lågt. Vad ska jag göra?? Mår skit av detta. Finns några huskurer eller kosttillskott som hjälper? Tyvärr tänker jag intr söka vård för jag påpekade detta idag och då sa läkaren "vissa har lågt, inget ofarligt"

• Svar på tråden Mitt blodtryck är så lågt. Mår skit
  • Anonym (xyz)
    Anonym (Vad göra) skrev 2024-10-04 16:16:03 följande:
    Mitt blodtryck är så lågt. Mår skit

Mitt är så lågt. Mår skit!
    Ibland är den 92/67. Idag är den 100/60. Den pendlar alltid så här. Som mest har jag 103-104, fortfarande för lågt.
    Sökte vård i augusti och då sa dem att det är vanligt när det är varmt, att jag ska dricks mycket, ta vätskeersättning, ha benen uppe, ha stödstrumpor. Jag gör ALLT detta men ändå lågt! Nu är det inte ens varmt längre utan 10 grader men fortfarande lågt. Vad ska jag göra?? Mår skit av detta. Finns några huskurer eller kosttillskott som hjälper? Tyvärr tänker jag intr söka vård för jag påpekade detta idag och då sa läkaren "vissa har lågt, inget ofarligt"

Läkaren menar kanske att vissa har lågt, det är ofarligt?

Du har egentligen inte så lågt att det är alarmerande, men du kan ju försöka röra på dig. Det brukar jag göra när jag har lågt tryck. Äter blodtryckssänkande, så ibland blir det väldigt lågt. Då hjälper det att röra på mig och äta något. 

Lågt blodtryck är om man som vuxen har lägre än 90/60 och har symtom. Du har ju inte haft så lågt och det är förmodligen därför din läkare inte tycker att det är så farligt. 
  • Anonym (?)

Har du symtom av ditt tryck?

• Anonym (A)

Mitt tryck är alltid lågt och jag kan få lite lätt yrsel av det men inte mer än så. På vilket sätt mår du dåligt av det?

• Anonym (Vad göra)

Jag äter redan massa salt, så pass att folk knappt kan äta av min mat jag lagar. Tar även natriumklorid tabletter.
    Dricker 2 litet vatten och elektrolyter. Har stödstrumpor när jag jobbar. Har benen uppe alltid så fort jag kommer hem.
    Rör på mig, promenerar och cyklar mycket dagligen. 
    Jag förstår att vissa har lågt, då tänker jag 112-114 typ. Men 92/60 är alldeles för lågt.

Jag är blek, yr så pass så jag tappar balansen, svimmat flera gånger. Det hände senast igår, var så yr och sen svimmade jag och slog i huvudet i badkarskanten. Har sån huvudvärk och yrsel nu.
    Kan knappt fungera om dagarna.
    Och jag reser mig långsamt upp alltid

• Anonym (A)

Låter onekligen jobbigt ts.

• EpicF
    Anonym (Vad göra) skrev 2024-10-05 15:12:25 följande:

Jag äter redan massa salt, så pass att folk knappt kan äta av min mat jag lagar. Tar även natriumklorid tabletter.
    Dricker 2 litet vatten och elektrolyter. Har stödstrumpor när jag jobbar. Har benen uppe alltid så fort jag kommer hem.
    Rör på mig, promenerar och cyklar mycket dagligen. 
    Jag förstår att vissa har lågt, då tänker jag 112-114 typ. Men 92/60 är alldeles för lågt.

Jag är blek, yr så pass så jag tappar balansen, svimmat flera gånger. Det hände senast igår, var så yr och sen svimmade jag och slog i huvudet i badkarskanten. Har sån huvudvärk och yrsel nu.
    Kan knappt fungera om dagarna.
    Och jag reser mig långsamt upp alltid

Ät lakris, då det har en förmåga att höja blodtrycket. Annars är det att dricka vatten, mer än 2 liter. 
  • EpicF

Annars är det bara så Att vissa har lång blodtryck än normalt. Jag har också lågt blodtryck och jar ibland  under 90 i övertryck. 

• Anonym (?)

Kortisonbrist?
    Du lider inte bara av lågt blodtryck, det brukar man inte ha sy mycket symtom av.

• EpicF
    Anonym (?) skrev 2024-10-05 17:53:06 följande:

Kortisonbrist?
    Du lider inte bara av lågt blodtryck, det brukar man inte ha sy mycket symtom av.

Va?

Brukar man inte ha så mycket syntomer av lågt blodtryck? 

Har du själv haft lågt blodtryck? 
Svar på tråden Mitt blodtryck är så lågt. Mår skit