Inlägg från: Anonym (tyt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tyt)

Varför är kvinnor så besatta och avundsjuka på varandra?

Ibland kan man sitta på bussen eller tåget och så kommer en ung kvinna på. Om hon är välklädd eller lite snygg så kan man se hur andra kvinnor på bussen stirrar på henne. Man kan riktigt se avundsjukan i blicken också. De börjar med att de börjar titta mot deras ansikte/huvud, noterar att kvinnan är snygg. Blir avundsjuk som fan. Sedan vänder sig blicken direkt ner mot skorna och sedan långsamt uppåt. Och sedan med en bestämd och arg blick så vänder hon huvudet åt andra hållet, tittar ut genom fönstret eller nått. 

Varför är det så? Varför är kvinnor så besatta av andra kvinnor? Och varför blir de så avundsjuka på varandra? 

Jag som man har aldrig upplevt samma sak. Känt ett behov av att glo på en annan man och sedan blivit avundsjuk. Jag bryr mig inte, lägger inte märkte till det. Jag har heller inte lagt märkte till att andra män tittar på ett sånt sätt om det dyker upp en snygg eller välklädd man. Ingen bryr sig. 

Varje gång det sker så spelas låten Avundsjuk med Nanne Grönvall upp i  in skalle. Jag tycker det är lite komiskt.  Varför är många tjejer så avundsjuka på varandra? Varför kan de inte slappna av och vara nöjda med sig själva? 
  • Svar på tråden Varför är kvinnor så besatta och avundsjuka på varandra?
  • Anonym (tyt)
    Anonym (Sally) skrev 2024-09-30 22:00:07 följande:

Så du åker alltså buss ofta och sitter och noterar hur samtliga kvinnor i bussen beter sig om en snygg tjej stiger på bussen?

Var i bussen sitter du då för att kunna se detta beteende hos de andra kvinnorna?

Nära utgångarna eller i mitten. Ibland kan jag stå upp också. Inte alltid jag sitter. 
  • Anonym (tyt)
    Anonym skrev 2024-09-30 22:05:56 följande:

Det verkar som det är du som är besatt av hur kvinnor tittar och varför.
    Du kan läsa tankar också tydligen.
    Jag tycker du ska slappna av

Jag är inte besatt av kvinnor. Men jag är generellt väldigt uppmärksam på min omgivning och folk runt omkring. Noterar fenomen och är allmänt väldigt inkännande och uppmärksam. 

Det kanske jag borde sluta med att vara. Men det är inget som gör mig arg, ledsen, avundsjuk, irriterad eller som får mig att tycka illa om mig själv. 
  • Anonym (tyt)
    Anonym (()) skrev 2024-09-30 22:10:53 följande:

Låter snarare som att du är den besatta parten här.

Besatt av att närstudera kvinnor och projicera dina egna mindervärdeskomplex på dem. Nån tankeläsare är du knappast då såna ej existerar.

Det här börjar kännas som whataboutism och ett sätt att flytta fokus från diskussionen. Nu undrar jag varför kvinnor är så jävla avundsjuka på varandra och glor på varandra så in i helvete mycket? 
  • Anonym (tyt)
    Anonym (()) skrev 2024-09-30 22:19:38 följande:
    Nej. Det handlar snarare om logik och psykologi. Du kan inte veta vad tjejer tänker när de råkar se en annan tjej utan gissar utifrån dina egna känslor. Du är den som är avundsjuk till läggningen och denna avund projicerar du på de kvinnor du sitter och glor på. 
    Man kan anta utifrån blickar. Du menar alltså inte att en persons känslor speglas i deras blick? Du kan alltså inte se när någon är rädd, arg, glad, ironisk m.m?
  • Anonym (tyt)
    Anonym skrev 2024-09-30 22:21:54 följande:
    Om du är intresserad, om du frågar kvinnor så är det MÄNS blickar som upplevs besvärande för kvinnor. 
    Vi kan inte gå utomhus utan att män glor, vi kan inte träna på gymmet ifred. 
    Kvinnor upplever att det är MÄN som glor för mycket.
    Det är en annan tråd. Nu diskuterar vi varför kvinnor är så jävla avundsjuka på varandra? 

När det kommer på en snygg tjej på bussen kan man riktigt se hur en annan tjejs ansikte helt vänder. Hon blir granskande, hon börjar känna sig värdelös, hon börjar känna agg mot den snygga, hon blir avundsjuk. Varför är det så?
  • Anonym (tyt)
    Anonym (Camle) skrev 2024-09-30 22:29:16 följande:

Fråga din syster.

Har ingen. Nu frågar jag dig. 
Svar på tråden Varför är kvinnor så besatta och avundsjuka på varandra?