Gick från att vara i princip ständigt överhettad till att vara iskall och frysa jämt
I 27 årar har jag varit den som aldrig fryser. Mössa på vintern vid 20 minus när jag gick på dagis? Glöm det! Vantar när vi kastade snöboll i lågstadiet? HA! Aldrig. Jacka när det är mer än 10 plusgrader? Nope. Och så vidare. Jag har gått i bara t-shirt och trosor så ofta jag kan inne, och har aldrig mer än 18 grader inomhus. Ute är jag så klart alltid anständigt klädd, men i så tunna kläder jag kan utan att de är genomskinliga. Tills nu.
Den här sommaren har jag varit kall och frusen, förutom om jag stått direkt i solen eller om jag burit tungt, då har jag som vanligt snarare blivit överhettad. Jag fryser om händerna och fötterna, och ofta också benen. Jag som alltid sovit under ett påslakan tog fram täcket min mamma hade köpt åt mig någon gång, varmaste från Hemtex som jag tänkte att det där kommer jag aldrig använda. Ok, jag har det oftast bara på mig typ 10 minuter, tills jag blivit varm, men ändå.
Vad händer med mig? Jag tar inga mediciner eller p-medel, så det är inget sånt som påverkar.