Anonym (Orolig mamma) skrev 2024-11-04 08:40:48 följande:
Nu visade det sig att han hotat sonens kompis också och sagt att han och de andra inte får umgås med min son. Han svor jättemycket åt kompisen och sa också att min son och hans pappa (min man alltså, rörigt..) är fega "för att de inte vågar komma hem till honom". Mig nämnde han inte ens. Maken tyckte mest det var konstigt sagt, det handlar inte om feghet utan om att lösa saker som man ska. Han har ingen lust att ringa på hos galningen och ha nånslags slagsmål även om han själv förmodligen skulle vinna med sina två meter och hundratjugo kilo muskler, tursamt nog styrda av en smart hjärna och ett varmt hjärta. Kanske gör detta att han nu verkar dra in fler barn att fler föräldrar reagerar och kan vittna så småningom.
Usch, stackars hans barn!
Uppmuntra de andra föräldrarna att också berätta för skolan. Förmodligen vet skolan mer om den här familjen än det som har kommit fram nu och ju mer info de samlar på sig och lämnar till Soc desto bättre. Jag har svårt att tänka mig annat än att Soc varit inkopplade sedan länge och att det är därför Soc-anmälan av er var en hämnd som låg nära till hands för den där pappan. Men Soc är ibland otroligt handlingsförlamade, så ju mer info de får desto bättre. Blir det tyst från skolan kan familjen försvinna bland pappershögarna på soc-kontoret.