Inlägg från: Anonym (Majlis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Majlis)

Kommentera ditt resonemang- jag upplever det motsägelsefullt

J=Jag
    P=Partner

På kvällen när vi lagt oss.
    J: Älskling, hur mår du?
    P:..tystnad?jag är osäker på mina känslor för dig.
    J: Ojj låter inte bra, är vi utom räddning?
    P: Jag vet inte?jag måste få tid att tänka klart.
    J: Ok förstår, säg till mig när du känner dig redo att prata.

En vecka går
    J: Älskling, har du haft tid att samla tankarna?
    P: Ja, det har jag. Hos psykologen har vi inom mig öppnat en lucka, bakom luckan finns bara färgen svart, finns inget ljus över vårt förhållande. Jag har också gått och tänkt på det här länge länge.
    J: Ojj vi som så sällan ryker ihop. Visst det kan bli hett och höga röster där och då när det väl händer. Varför har du inte kommit och pratat med mig. Vi har ju barn att kämpa för. Dessutom var det bara typ 3-4 månader sedan som du sa till mig att hade tur som fick lägga dig vid min sida varje kväll. Vad har hänt.
    P: Nej, det går ju inte att prata med dig.
    J: Jodå. Men innan man konstaterar att det inte går så måste man ju iaf försöka. Ok, men var är vi på väg nu. Ska vi sälja huset.
    P: Ja det ska vi. Men jag har ingen plan. Har inte tänkt något.
    J: Men du, det här kommer från klarblå himmel. Har du träffat någon annan på ditt nya jobb? Har du fått känslor för någon annan?
    P: Nej och nej.
    J: Måste ärligt erkänna att nu fattar jag ingenting.

En månad senare kommer det bakvägen. En djup relation med gift kollega på jobbet. Min P är förälskad upp över öronen. Okontaktbar och grumlig som ett akvarie i ögonen.
  • Svar på tråden Kommentera ditt resonemang- jag upplever det motsägelsefullt
  • Anonym (Majlis)
    Tow2Mater skrev 2024-09-19 12:34:42 följande:

Om det kommer från en klarblå himmel borde väl J's reaktion vara lite annan an 'är vi utom räddning'.

P:..tystnad?jag är osäker på mina känslor för dig.
    J: Ojj låter inte bra, är vi utom räddning?

J verkar inte vara en bra lyssnare om kommentaren är 'jodå':

P: Nej, det går ju inte att prata med dig.
    J: Jodå.

P: Konflikträdd, tiger och undviker samtal. Kompromissar inte ngt gärna.
    J: Samtalar ofta och gärna. Kompromissar och kall på sig själv.
  • Anonym (Majlis)
    Lynx123 skrev 2024-09-19 13:36:36 följande:

Låter som att din partner helt enkelt inte ville vara uppriktig.

P:s Kommentar, tänkte att det du inte vet mår du heller inte dåligt av.
  • Anonym (Majlis)
    Anonym (T) skrev 2024-09-19 13:11:02 följande:

Ja ännu ett (två när man räknar med den gifta kollegan) otroget själviskt psykopatiskt as har gjort sitt och i ruinerna finns en sårad partner, kraschad familj och inte minst ytterligare barn som fått hela sin uppväxt förstörd där de kommer behöva leva i en kappsäck eller med en frånvarande förälder. Det är synd att dessa psykopater måste förstöra för andra så genom att prompt ge sig in i monogama relationer och bilda familjer när de helt uppenbart varken vill eller kan sköta det. Det hör väl dock till de psykopatiska dragen att skita totalt i hur de påverkar andra.

Ja det är tråkigt när något sådant här sker. Men vi får hoppas och se att det kanske kommer något ännu bättre efter detta.
  • Anonym (Majlis)
    Anonym (Tid) skrev 2024-09-19 12:00:00 följande:

Jag tänker att det inte är dunderlätt att vara fullständigt ärlig i en relation när man kär i någon annan och ska försöka separera på ett rimligt sätt....

Med detta sagt tycker jag att det är fullständigt rimligt att inte som "drabbad" av denna typ av separation helt köpa den andres förklaringar.

Precis som den personen har rätt att tolka att det hela handlar om att relationen inte duger, har den som blivit lämnad rätten att faktiskt också se att det faktiskt fanns en förälskelse som drev på det hela.

Har läst om och om igen men förstår inte riktigt hur du menar. Sorry!
Svar på tråden Kommentera ditt resonemang- jag upplever det motsägelsefullt