Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Jag vill inte göra abort egentligen

Gör inte våld på dig själv så mycket som det där kommer bli. Du vill inte. Du kommer sörja och ångra dig förfärligt, kanske resten av livet.

Abort är till för kvinnor som vill avsluta sin graviditet, inte för att göra omgivningen nöjd. 

Det är din kropp och ditt val!

• Anonym (M)

Om du bor kvar där du bor så kan du väl klara dig på föräldrapenningen 

Och klarar du dig inte på föräldrapenningen så kanske då hjälp av försörjningstöd 

Barnbidrag får du

underhåll har du också rätt till

Bostadsbidrag eller bostadstillägg vad det nu heter

Räcker inte bidragen kan du söka försörjningsstöd 

Ett annat alternativ är ju att omedelbart söka ett jobb

Det är värt allting för att slippa aborten!

• Anonym (M)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-09-18 22:47:49 följande:
    Menar inget personligt mot dig nu men jag blir illamående av att läsa sånt som du skriver , att jag ekonomin aldrig kan vara ett hinder i Sverige . Det går att hamna mellan stolarna och det är inte alltid ?Bara att gå till soc? som många verkar tro. Det som du skriver i ditt inlägg , skulle du säga det till en kvinna som behöver sälja sex till exempel? Tror du att det inte förekommer i Sverige eller tror du att alla gör det för att de tycker det är så otroligt kul? Varför skulle kvinnor göra det här om ekonomin aldrig kan vara ett hinder i Sverige? Jag har själv varit där för väldigt längesen när jag var ung och ensamstående mamma efter att ha lämnat en man som misshandlade mig.. 

Tycker du och andra som tänker som du borde försöka öppna ögonen lite, ett tips är att börja följa Simon Häggström på instagram, en polis som jobbar med prostitution. Finns andra sidor där det står om sånt också. Det finns väldigt många som inte har haft det lika lätt (ja det har du ändå haft jämfört med många andra) som du av olika anledningar, alla får inte bostadsbidrag som täcker hela hyran till exempel, pratar inte om mig själv nu men det finns personer som måste hyra svindyra lägenheter i andra hand , det finns personer som inte kan få alla bidrag du räknar upp av olika anledningar, man kan bli sjukskriven utan SGI, man kan hamna i situationer där man inte ens har rätt till försörjningsstöd. 
    Borde vara förbjudet med sån här skrämselpropaganda i en tråd där en ung tjej har en känslig fråga att diskutera...så TS riskerar alltså att bli prostituerad om hon väljer att föda det här barnet...nä jag vet att du inte skrev det, men åtminstone kan man tolka det som att det blir slutsatsen eller är vad du insinuerar...om folk kunde tänka sig för lite innan de målar upp det värsta tänkbara skräckscenariet
  • Anonym (M)
    Anonym (?) skrev 2024-09-19 14:50:37 följande:

Helt ärligt, det känns som att du är på väg att sätta dig själv och ett barn i en väldigt besvärlig situation och försvåra ditt liv avsevärt om du väljer att behålla det här barnet. Tänk dig för väldigt noga för. Du är bara 22 år och livet ska vara enkelt, roligt och spännande. Det är nu du kan göra allt det där roliga och inte behöva ta ansvar för någon mer än dig själv. Släng inte bort din frihet så lättvindigt. 

Barn hinner du skaffa senare. Fixa skolan, skaffa jobb och träffa någon som du kan planera att skaffa barn med tillsammans på riktigt sen. 

Ditt förslag kommer inte bli värt det för just TS, tror jag. Priset kommer bli alldeles för högt.
  • Anonym (M)
    Elisa02 skrev 2024-09-20 16:07:43 följande:

Asså det var en gruppvåldtäkt, men räknas nog inte som överfall då jag kom dit självmant fast utan att jag visste då (blev lurad)..

Jag kände inte dem men det var mitt ex kontakter (han visste dock inte heller vad som skulle hända) och mitt ex då som jag var hos efteråt litade inte alls på myndigheter och liknande så han såg till att jag inte sökte upp sjukhus eller polis. Var "omhändertagande". Pratade om annan slags vård och hämnd

Och tyvärr så var jag väldigt fast med honom då

Hade nog behövt annat stöd

Däremot blev min dotter faktiskt min räddning ur det där och många mörka tankar och planer, och jag försöker tänka att hon är sin helt egen individ (och om man ska tänka som du så är hon ju hälften mig). Samt så har hon redan i sin unga ålder väldigt mycket empati (säger de på förskolan också). Men jag hade tänkt adoptera bort henne först, bland annat på grund av att jag hade den rädslan, men när hon föddes var kärleken mycket större än mina rädslor.

Vad sade du till faderskapsutredarna?
  • Anonym (M)
    Elisa02 skrev 2024-09-21 07:37:10 följande:
    Tror inte det.. De hugger sina vänner och allt i ryggen i de kretsarna. Han har även själv blivit utsatt (och visste vad det innebar, tror aldrig han önskade mig PTSD). Samt att han trodde det var en där fast det var typ 10..  Han tyckte att jag skulle göra abort men pressade mig inte även om han nog tyckte det var rätt galet att behålla. Jag sökte mig till mödravården ca v.15 och det var nästan första vårdkontakten i mitt liv. Därifrån började jag lyssna även på andra än honom. Sedan när jag inte kunde göra abort längre efter v.22, då började han säga att hon kan bli min räddning och att jag skulle lämna mitt gamla liv bakom mig. Så vi slutade ha kontakt i princip (ibland hör han av sig och undrar hur det går).

Faderskapet är inte fastställt. Familjerätten slutade utreda efter två samtal har jag för mig (ett under grav och ett efter). Jag lämnade lite av min version. Dvs vet inte mycket om men är rädd för personerna, och att det finns någon som vet mer (de frågade) men ser en risk med att lämna ut hans uppgifter och han kommer ändå inte vilja prata med soc. Också fattade de ju att det handlade om övergrepp och då kan de göra undantag. Så blev väldigt lättad när de släppte det
    Fast vadå för undantag? Familjerätten kan ändå inte tvinga dig att berätta vilka som skulle kunna veta något, eller tvinga dig att ens säga något öht. 
  • Anonym (M)
    Samna skrev 2024-09-21 08:14:36 följande:
    Tack, men kommer inte kunna backa från det nu. Min mamma ska köra mig och vi ska åka om 10 min bara, så ja..
    Fast det är ju inte din mamma utan du som tvingas leva med detta

Risken är att du blir bitter på din mamma och att relationen aldrig blir densamma.
  • Anonym (M)

Det var nyligen en tråd med en TS som ångrade sig efter första tabletten, hon tog inte andra tabletten och bebisen klarade sig

• Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2024-09-21 21:55:27 följande:

Jag har inte sagt varken eller. Bara att hon ska göra det hon känner är bäst för sig själv. 

Ja men barnet är inte enbart hennes. Det blir ju hans med. Hur blir samarbetet med en sådan man, som dricker för mycket och är dum och inte bor i samma land, aldrig hälsat på, etc? är bara rädd att hon sätter sig i skiten fullständigt 

Fast han verkar inte ens vilja komma till Sverige så hur skulle TS tvingas samarbeta med honom
Svar på tråden Jag vill inte göra abort egentligen