Inlägg från: Anonym (Gammal mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gammal mamma)

Jag vill inte göra abort egentligen

Endast kärlek räcker inte till för ett barn. Men om du verkligen är committed till att höra allt för att barnet ska ha en trygg, stabil och bra uppväxt så är det som rätt. Men du behöver fundera på om du kan välja bort dig själv och allt vad du vill i 18+år för någon annans (barnets) skull. Säger dom runt er att dom inte kommer hjälpa er alls eller är det tomma hot? Vi har precis fått barn 39år. Även det har sina nackdelar. Men vi är nyinflyttade i en stad och har ingen hjälp. Det har varit otroligt svårt. Speciellt när vi alla blivit sjuka i covid/influensa/förkylning. Spec maginfluensa när man är totalt däckad. Som tur är mådde min sambo bättre men vad gör man om båda är däckade och ingen kan ta hand om lilla bebisen... Sen är jag uppvuxen fattigt och det är inget jag önskade mitt barn. Därför vi skaffade barn så sent delvis. Men om du har vilja, ork och hjärna till att kunna skaffa dig en bra utbildning samtidigt som ni har barn och ha en dräglig ekonomi så go for it. Men oavsett kan INGEN bestämma över din kropp. Känner du dig tvingad är det ett övergrepp. Det finns så många barn som växer upp i hem utan kärlek och utan basala behoven uppnådda. Inte ens narkomaner får utstå den anstormning av "goda råd" och avrådan en gravida tonåring får. Kan du inte maila/PMa någon av tjejerna från "unga mammor" tv-serien  och ha en diskussion om hur det är och kanske hjälpa dig bestämma? Eller forum på Facebook är ofta sjukt bra. T.ex unga mammor födda efter 00 forumet.

Svar på tråden Jag vill inte göra abort egentligen