Ni som tror på det övernaturliga - vad var detta?
Jag kan inte påstå att jag själv tror på sådant men jag vill höra vad ni som gör det tror att det här handlade om.
Jag vill alltså inte höra från personer som inte tror på det övernaturliga. De argumenten kan jag redan, vänligen respektera det.
Till saken: För många år sedan befann jag mig på en salsaklubb som hade två våningar. Jag stod i baren på den nedre våningen. Jag var inte alls berusad utan pratade med en vän.
Från min position kunde jag se trappan som ledde ner från den övre våningen. Jag ser flera personer gå ner för trappan utan att tänka på det.
Plötsligt ser jag en man (sydamerikansk, sannolikt från någon ursprungsbefolkning om det har betydelse) gå ner för trappan. Han vänder sig om och ser rakt på mig, som om han visste att jag stod där.
Hans ögon såg helt svarta ut men det var inte vad jag reagerade mest på utan det extrema obehag som sköljde över mig. Det var ren rädsla jag upplevde enbart från hans blick som han höll kvar.
Det är svårt att beskriva men jag fick en känsla av att ondska strömmade mot mig och det gav mig en stark fysisk reaktion som om något tog ett grepp om mig.
Han fortsatte stirra på mig och log sedan ett obehagligt leende som om han visste vad jag upplevde i den stunden.
Han försvann sedan i folkvimlet och jag såg honom inte igen. Jag gick kort efter det eftersom obehaget fanns kvar.
Jag har inte upplevt något liknande varken före eller efter det här tillfället. Det är klart att man kan känna obehag inför någon utan att förstå varför men det här var något annat, något extremt starkt både fysiskt och psykiskt.
Jag är inte rädd av mig och har befunnit mig i flera farliga situationer under bland annat resor men aldrig känt den känslan jag gjorde då.
Detta var alltså runt 20 år sedan och han har dykt upp i mina tankar ibland och väcker fortfarande ett obehag hos mig.
Jag förstår inte varför jag fortfarande minns det så tydligt efter så lång tid. Jag kan se honom framför mig och alla detaljer runt om.
Jag kan inte hitta någon rationell förklaring mer än en psykologisk reaktion av en slump.
Därför skulle vilja läsa flera förklaringar inom områden som jag inte vet så mycket om.