• Anonym (Grå)

Vilken hårfärg är bäst för att grått ska smälta in?

Har typ råttfärgat o gråa inslag.  Hat försökt slinga men det har skärt sig mot det grå. Har försökt färga brunt men då blir det skarp utväxt av det grå. 

Orkar inte färga o slinga för ofta o vill ha en nyans som gör att d grå smälter in snyggt. Tips på färg att köpa själv i lägga i som blir snyggt?

• Svar på tråden Vilken hårfärg är bäst för att grått ska smälta in?
  • Anonym (Blond)

Jag gör ljusa slingor på salong och sen kan man tona håret i en kall blond nyans, då tycker jag att det blir bra. Har dock inte jättemycket grått ännu men om jag inte färgar alls så syns det tydligt. 

• Anonym (Isa)

Jag har inget tips på färg.

Däremot har jag tips på vad du skulle kunna testa att ta för att slippa gråa hår helt eller iaf minska dom..

Koppar..Antingen att du äter mycket mat som innehåller mycket koppar eller/och tar koppar i kosttillskott..
    Jag vet att kvinnor som t.om haft grått hår som tagit koppartillskott fått tillbaka sin "gamla" hårfärg..
    Efter hur lång tid vet jag inte riktigt, men det tar väl lite tid eftersom nytt hår måste hinna växa upp före du ser något..

Det kanske var lite ot och hoppas du inte tar illa upp TS..
    För det är ju inget fel med grått hår egentligen..Det kan t.o.m passa riktigt bra på vissa personer.
    Men om man inte är den personen så kan man ju prova koppar om man vill..

• Anonym (Kalla)

Kalla färger. Vit/blont, inte gula/röda toner. Nog bäst att göra på salong.

• Mrs Moneybags

Om ditt hår är åt det mörkare hållet är low lights bättre än high lights. Dvs slingor i din egen ursprungliga hårfärg. 

• Cathariiina

Grått hår syns nästan inte alls mot blont hår. Och då menar jag naturligtvis inte att du ska ha någon Marilyn Monroe-platinablond/-vit helblondering i din ålder, men kanke någon form av honungsblond eller askblond?

Man kan använda vanliga blonderingskit, men inte låta färgblandningen sitta i så länge. Det finns även blonderingsschampon som bleker lite vid varje användning. Eller så tar man lite Spray Blonde (eller motsvarande produkt) och gör blonda slingor, eller tar lite i benan, tinningarna och hårfästet kontinuerligt.  

• Anonym (SilverFox)
    Jag höll också jämt på att kludda med färg, tills jag tröttnade och bestämde mig för att de gråa fick börja jobba för mig, istället för emot. :)
    Jag gjorde min egen colorbomb av lila, blå och svart "punktoning" + en skvätt av mitt vanliga schampo, (löddringen underlättar applicering).
    Masserar in en generös klatt som sista schamponering och låter sitta i typ 5-7 minuter medan jag borstar tänderna, rakar benen etc.
    Efteråt har jag kvar en lite kallare råttfärg, som tillsammans med de nu blåaktiga gråhåren blandas till en snygg stålnyans.

Detta kräver förstås att man vågar vara lite äventyrlig med sin hårfärg. 
    Men vad jag vill ha sagt är att även du kan låta dina grå få göra jobbet som "avsiktliga" slingor, genom att kontinuerligt hålla dem tonade på detta sättet. Behöver ju inte vara crazy-färger, du kan välja nåt annat, t.ex. rött om du trivs i det.

Drömmer
  • Anonym (SilverFox)
    Anonym (Love) skrev 2024-09-04 12:56:11 följande:

Grått?

Om du menar att TS ska färga hela håret grått, så måste jag säga att det är snudd på omöjligt att få till och lika svårt att underhålla. 
  • Anonym (balayage)
    Anonym (Grå) skrev 2024-09-03 19:26:56 följande:
    Vilken hårfärg är bäst för att grått ska smälta in?

Har typ råttfärgat o gråa inslag.  Hat försökt slinga men det har skärt sig mot det grå. Har försökt färga brunt men då blir det skarp utväxt av det grå. 

Orkar inte färga o slinga för ofta o vill ha en nyans som gör att d grå smälter in snyggt. Tips på färg att köpa själv i lägga i som blir snyggt?

Balayage på salong. Ser naturligt ut, ingen oro för utväxt
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Isa) skrev 2024-09-03 19:53:58 följande:

Däremot har jag tips på vad du skulle kunna testa att ta för att slippa gråa hår helt eller iaf minska dom..

Koppar..Antingen att du äter mycket mat som innehåller mycket koppar eller/och tar koppar i kosttillskott..
    Jag vet att kvinnor som t.om haft grått hår som tagit koppartillskott fått tillbaka sin "gamla" hårfärg..
    Efter hur lång tid vet jag inte riktigt, men det tar väl lite tid eftersom nytt hår måste hinna växa upp före du ser något..

För det är ju inget fel med grått hår egentligen..Det kan t.o.m passa riktigt bra på vissa personer.

Det är farligt med för mycket koppar, det är därför man inte ska dricka varmvatten från kranen! 
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Isa) skrev 2024-09-03 19:53:58 följande:

Det är farligt med för mycket koppar, det är därför man inte ska dricka varmvatten från kranen! 
Svar på tråden Vilken hårfärg är bäst för att grått ska smälta in?