Vännina som alltid skyller på mig när hon bråkar med sin kille
Hej,Jag har en bästis från gymnasietiden, vet faktiskt inte om jag ska kalla henne för bästis numera efter hur hon behandlat mig det senaste året. Vi blev vänner under gymnasietiden, jag pluggar på universitet och hon jobbar som vårdbiträde. Allt började egentligen för 2 år sedan där hon började dejta en kille med latinamerikanskt påbrå. Vi hade en jättefin vänskapsrelation med varandra men med tiden med att hon dejtade honom blev hon allt mer frånvarande, när jag sms:ar henne och frågar om allt går bra så lämnar hon alltid mig på read och säger att hon är upptagen med sin kille, detta har alltså pågått i ett år nu. Och när jag frågar om hon vill ses och umgås så uppger hon alltid kyrkan som plats där vi kan träffas då hon börjat bli alltmer religiös då hennes kille är väldigt religiös kristen. Men en annan sak jag också märkt är att hon konstant skyller på mig när hon har problem med sin kille trots att jag aldrig har träffat hennes kille. Hon säger att jag är problemet till att hon bråkar med sin kille. Jag kan även tillägga att hon flertalet gånger blivit avvisad av sin egen familj för att familjen inte vill ha hennes kille. Jag känner inte att jag mår bra av hennes beteenden och en riktig vän sitter inte och skyller på sin vännina när hon har problem med sin kille. Hennes kille har även haft problem med missbruk i flera år som lett till att de bråkat större delen av deras relation. Jag känner att hon blivit en annan människa med honom, visst människor förändras men att förändras på ett sätt där man sviker sina vänner och prioriterar sin partner 7 dagar i veckan är lite märkligt. Och för 2 månader sedan friade han plötsligt till henne och nu sitter hon och konstant skryter om honom och deras sex (detaljer är jag absolut inte intresserad av men hon berättar ändå det). De har bara varit ihop i 1 år. Men tillbaka till vår vänskapsrelation så har alla dessa händelser påverkat min mentala hälsa och jag får ångest av att träffa henne. Ska jag avsluta vänskapsrelationen med henne?