• Anonym (H)

Han tycker jag haft sex med för många

Har träffat en kille ett tag, och han frågade hur många jag haft sex med. Jag berättade att det är ca 60 stycken. Han blev inte glad och tyckte det var för många och säger att han måste fundera på saken nu.  

Vad ska jag göra nu, är det inte konstigt att han måste fundera över detta, ungefär som att jag har gjort något fel? 

• Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många
  • Anonym (H)
    Pixxel skrev 2024-08-18 19:17:51 följande:

Jag hade tvekat till att inleda något med en sån tjej. Tyder på grovt självskadebeteende.

Självskadebeteende? 

Mellan 15-25 var jag singel, så det blir inte speciellt många per år.
    Sedan hade jag förhållande i 5 år med samma person. Och nu är jag singel igen. 
  • Anonym (H)
    Goneril skrev 2024-08-18 19:36:51 följande:

Galet många! Sånt kan man ju inte berätta! Det är verkligen självskadebeteende! Går du i terapi eller får du hjälp att bearbeta detta? Ett trauma, tycker jag, att ha haft så många. Inte ens vi som var unga på 70 och 80- talen, under den värsta "Love, peace and understanding" epoken, kom upp i en bråkdel av denna siffra. Jodå, det var då p-pillren blev var mans, eller kvinnas egendom, och abort blev möjligt, av alla möjliga skäl. Sen kom ju AIDS som ett brev på posten.                                                                                                            Du måste ju börja fundera på varför du har detta umgängesmönster. Det förefaller inte sunt, sexuella aktiviteter ska ju paras med känslor och man ska väl ha känt varann ett bra tag innan det "bär till". Spontant känns det som att du tillåter dig att utnyttjas och det måste du komma bort ifrån. Det finns ett ord i svenska språket, nej, och det borde du använda oftare. Att den här killen backar är självklart, nästa gång frågan dyker upp med en ny kille, avvakta med sänggåendet och svara svepande på frågor, "7 kanske".                                        

Jag glömde skriva in i trådstarten att jag varit singel i 10 år förut. Jag tycker sex är skönt och hade sex ungefär en gång varannan månad (hade kunnat varit i dubbla om jag legat i) . eftersom jag var singel blev det alltid med någon ny. 
  • Anonym (H)
    Goneril skrev 2024-08-18 20:00:11 följande:
    Bestämma? Vem bestämmer? Vi lever i ett fritt land och var och en gör som den vill och med de konsekvenser det får. I ett öppet forum kan man ge uttryck för sin åsikt, och den är i mitt fall att sexuella aktiviteter endast bör förekomma mellan människor som känner varann, har känslor för och är rädda om varann. Om den åsikten är jämförbar med att "sitta på höga hästar", så sitter jag lugnt kvar i den sadeln, jag lovar.                                                                                                                                              Att mina intima kroppsdelar ska exponeras och göras tillgängliga för en partner jag har känt i några timmar, en partner som skiter i om jag blir överkörd eller våldtagen på väg hem från mötet, kan jag säga nej till. Man ska vara bekanta och känna sig trygg med partnern.  Vad har man för glädje av promiskuitet? Ånger efteråt? Nej tack, jag önskar att min höga häst var ännu högre när jag läser inlägg av detta slag.
    Jag har ingen ånger, jag tyckte det var skönt varje gång. och jag var den som gick för att hitta en kille att ha sex med. 
    Jag har sagt nej till killar som jag inte velat ha sex med.

Jag hade inte känslor för någon på 10 år, men jag var sugen på att ha sex ändå, du tror att jag behöver terapi med detta, när jag bara hade skönt och kul. 
  • Anonym (H)
    baam77 skrev 2024-08-18 20:10:48 följande:
    Det är inte alls konstigt att han måste fundera. Mellan 15 till 25 har du legat med 60 stycken. Det blir två olika killar varje månad i 10 år. Kul att gå med dig på stan som alla har legat med.
    Han ställde frågan till mig, och jag svarar alltid ärligt. Det är inget jag tänker ljuga om ifall man vill veta. 
    Hade han inte velat veta så borde han inte ställt frågan? 

Sedan var det inte 2 olika killar per månad. Utan ca 6 olika killar per år, inte allt för mycket tycker jag. Hade kunnat haft många mer, men det var dom killarna jag var sugen på att ha sex med.
  • Anonym (H)
    Anonym (Osmart) skrev 2024-08-18 20:01:55 följande:

Allt över 10 som tjej är för mycket, ljug istället är mitt råd.

Vad skulle vara bättre om jag ljuger? 

Jag har inte frågat om hans siffra heller, han är en snygg kille i 30års åldern, jag hade räknat med ett högt antal utan att fråga. men jag bryr mig inte så jag har inte frågat ens. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Osmart) skrev 2024-08-18 21:41:38 följande:
    Om du småljög en aning och rundade av rejält neråt så hade han fortfarande haft respekt för dig.
    Om han inte har respekt för mig för att jag haft sex med ca 60 stycken när jag var singel så är han inget för mig.
    Alternativt att han inte hade frågat överhuvudtaget för att han inte bryr sig hade väl varit ännu bättre. 
    Men nu när han ändå frågade så tänker jag inte ljuga för att han inte skulle respektera mig annars? För sanningen är ju ändå ca 60 st. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-08-18 21:52:03 följande:
    Killar är alltså nöjda om tjejen anger en blygsam siffra, oavsett om det är sant eller inte?

Om tjejer uppmanas att ljuga, måste ju killar fatta att tjejer som har varit med många, kanske inte säger sanningen.

Jag var varit med 8 st (några seriösa förhållanden, några mindre seriösa samt tillfälliga förbindelser). Men så vitt min man vet kan det ju lika gärna vara 80. Jag tror inte att han skulle se det som sannolikt, men omöjligt är det ju inte.
    Mitt ex brydde sig inte hur många jag hade innan, vi hade sex ca 2 gånger varje vecka i 5 år. Vilket var lagomt.

När jag var singel i 10 år blev det sex ca 6 gånger om året. För lite, men jag hittade inga fler killar jag ville ha sex med, för det var som sagt jag som var ut och letade för jag var sugen på sex, och jag ville inte ha ett förhållande i den tidpunkten heller.
  • Anonym (H)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-08-18 22:01:18 följande:
    Fast som jag skrev ovan. Det handlar ju i praktiken om vilken siffra hon anger. Inte vad som är sant. För det kan ni ju aldrig veta? Inte ens om ni försöker kartlägga tjejens liv. Inte ens de som kräver oskulder kan säkert veta, eftersom sådant går att dölja, alla blöder inte första gången osv.

Sedan kan det ena eller det andra vara mer eller mindre sannolikt. Har hon växt upp i ett kloster är det troligare att hon har levt ett kyskt liv, än om hon har varit ute i svängen mycket. Ålder spelar också roll. Äldre har ofta hunnit med mer än yngre.

Men sannolikheter är bara sannolikheter. Skenet kan också bedra.
    Jag var mycket ute och festade vid den tidpunkten, och direkt när jag kom in i rummet kollade jag ut vilken kille jag ville ha med mig hem för natten. 

Att ljuga om antalet är inget jag kommer göra, Om han inte vill veta är det bättre han inte frågar. 
  • Anonym (H)
    AlbaC skrev 2024-08-18 22:14:10 följande:
    Det handlar nog mest om att han tänker det säger något om din karaktär än att han inte vill veta. Hade han fått ett enligt honom acceptabelt svar hade du inte fått den reaktionen. Sen oavsett vad jag själv tycker enligt mitt tidigare inlägg hade jag inte valt bort någon jag verkligen tyckte om utifrån deras sexuella förflutna, om det just var ett förflutet. Hade inte velat vara med någon som 40+ höll på o ligga till höger och vänster. För mig säger det något om personen som jag inte resonerar med. Och andra eventuella drag som tillkommer. 
    Det bästa hade varit att han inte frågat.
    Jag kan iofs säga att det inte är hans ensak, men måste han absolut veta så visst, då får han veta sanningen, för det är inget jag skäms eller känner att jag måste dra ner på antal för att det ska bli *rätt* .

Jag hade mycket sköna stunder med många snygga killar, så detaljerat berättar jag såklart inte för killen, men det är absolut inget jag ångrar och behöver terapi för som vissa säger. 
Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många