Inlägg från: Anonym (Tvillingmorsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Han tycker jag haft sex med för många

Meh, VARFÖR ställer man en sån fråga om man inte vill höra svaret? Jag FATTAR inte.

Även om man vill veta, kan man ju inte räkna med att partnern säger sanningen. TS var tydligen helt ärlig, men alla lär ju inte vara det, om de vet att deras antal kan bli ett problem.

Det finns INGET sätt att säkert få reda på sanningen. 

Jag vet bara på ett ungefär hur många min man har varit med. Det är inget vi har diskuterat närmare. Ingen av oss har haft jättemånga, men han vet att jag har varit med fler än han. Tydligen var det ingen deal breaker för honom, eftersom vi är gifta och har barn.

Kan tillägga att vi träffades i 30-årsåldern samt hade varit singlar både kortare och längre perioder innan. Då är det ju inte så konstigt om man har hunnit med fler, än om man träffades när man var 20, eller har varit i förhållande hela sitt vuxna liv.

Självklart spelar ålder roll, liksom hur länge man har varit singel.

Anonym (Osmart) skrev 2024-08-18 21:41:38 följande:
    Om du småljög en aning och rundade av rejält neråt så hade han fortfarande haft respekt för dig.
    Killar är alltså nöjda om tjejen anger en blygsam siffra, oavsett om det är sant eller inte?

Om tjejer uppmanas att ljuga, måste ju killar fatta att tjejer som har varit med många, kanske inte säger sanningen.

Jag var varit med 8 st (några seriösa förhållanden, några mindre seriösa samt tillfälliga förbindelser). Men så vitt min man vet kan det ju lika gärna vara 80. Jag tror inte att han skulle se det som sannolikt, men omöjligt är det ju inte.
    Anonym (Osmart) skrev 2024-08-18 21:47:41 följande:
    När vi pratar flickvänsmaterial så bryr vi oss. Inte annars.
    Fast som jag skrev ovan. Det handlar ju i praktiken om vilken siffra hon anger. Inte vad som är sant. För det kan ni ju aldrig veta? Inte ens om ni försöker kartlägga tjejens liv. Inte ens de som kräver oskulder kan säkert veta, eftersom sådant går att dölja, alla blöder inte första gången osv.

Sedan kan det ena eller det andra vara mer eller mindre sannolikt. Har hon växt upp i ett kloster är det troligare att hon har levt ett kyskt liv, än om hon har varit ute i svängen mycket. Ålder spelar också roll. Äldre har ofta hunnit med mer än yngre.

Men sannolikheter är bara sannolikheter. Skenet kan också bedra.
    Anonym (H) skrev 2024-08-18 22:10:27 följande:
    Jag var mycket ute och festade vid den tidpunkten, och direkt när jag kom in i rummet kollade jag ut vilken kille jag ville ha med mig hem för natten. 

Att ljuga om antalet är inget jag kommer göra, Om han inte vill veta är det bättre han inte frågar. 
    Jag håller med om att han inte borde ha frågat om han inte ville veta.

Men i tråden uppmanas kvinnor att ljuga. Och många med hög body count, gör det säkert.

Alltså är det inte ett ärligt svar dessa män vill ha, utan illusionen av att hon inte har varit med så många. Oavsett vad som är sant och inte.

I praktiken spelar det alltså ingen roll om kvinnan har varit med många, så länge hon inte berättar det. Om mannen frågar ska hon ljuga. Då är hon fortfarande flickvänsmaterial tydligen, oavsett om hon har varit med 10 eller 100.

Dessa män vill ha illusionen, inte sanningen.
    Anonym (Osmart) skrev 2024-08-19 06:02:44 följande:

Jag anser inte att man ska springa runt och blåljuga. Som att vara otrogen etc. Jag menar att alla socialt kompetenta personer tullar något på sanningen åt olika håll.

Ingen bryr sig dessutom vad som är den exakta sanningen om dom inte vet om den. Det handlar om vad man uppfattar som sanning. Så är det med det mesta i livet.

Några socialt inkompetenta killar, speciellt killar som knappt haft några tjejer, verkar ha en tro på att man ska vara 100% ärlig i allt och att det ger bra förutsättningar för ett lyckligt förhållande.

Jag håller med om att man inte måste vara ärlig om allt. Men att säga att man har legat med 10 fast man har legat med 60, är inte att ?tulla något på sanningen?. Det är att blåljuga.

Om det nu spelar någon roll. För man kan som sagt fortfarande fråga sig varför någon ställer en sådan fråga, om den inte tål att höra svaret. 

Anonym (Emem12) skrev 2024-08-20 02:22:08 följande:

Jag träffade en kille för inte så länge sen från Åhus, vi dejtade ett tag o vi hamnade i denna diskussion.
    Jag har dock legat med 7 personer och han legat med 50 kvinna+. När jag sa till honom att jag legat med 7 så sa han " hade du legat med mer än 10 hade jag behövt tänka på om jag ville ha något seriöst med dig" så jag dumpade honom💁🏻?♀️ plus fick reda på att han brukar droger över det men han hade en väldigt skev syn på kvinnor så jag blev äcklad.

Du gjorde vad jag hade gjort.

Jag hade kunnat acceptera att han ville fundera om jag hade ett högt antal och han själv hade varit med få. Jag förstår och respekterar att alla tycker olika.

Men hade han själv varit med 50+, men drog min gräns vid 10, hade jag sagt tack och hej. En man med sådan dubbelmoral och sådan kvinnosyn skulle jag inte vilja vara tillsammans med. Vi hade garanterat inte varit kompatibla på andra sätt heller.
Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många