Inlägg från: Anonym (Suspekt att ens fråga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Suspekt att ens fråga)

Han tycker jag haft sex med för många

En fråga som rör andras sexliv är överlag suspekta. Man får en känsla av en person som är kontrollerande, dömande och snokande. Vad ska han göra med den informationen sen när han väljer att avsluta förhållandet? Sprida den vidare till alla som vill veta?

Anonym (J) skrev 2024-08-19 14:49:58 följande:
    Det säger mycket om personen.

Vad menar du att det säger om personen? Hur är en person som har haft för många partners? Märker man på personen att det är en sådan person, för i så fall hade han ju inte behövt fråga ens. Har dessa personer något som kännetecknar dem utöver det att de har legat med många? Berätta gärna. 

I övrigt så tycker jag att TS i framtiden ska vara försiktig med att delge andra sin privata information. Ens sexliv är privat och behöver inte basuneras ut till alla och envar som frågar. Mer intressant är att någon ens frågar. Vad är syftet? Kontrollerande beteende och ägande är vad det är och det är mycket värre än att man har haft ett fungerande sexliv. Om det funkar för TS så ska ingen döma TS för det. 

Man märker ju till och med här inne på forumet hur lite tolerans de flesta har till andra (helt främmande) personers sexvanor. 

Anonym (Eko) skrev 2024-08-19 18:43:02 följande:

Jag har ingen moralisk åsikt om min partner skulle haft 60 ligg innan mig men däremot vet jag att jag inte kan bli kär o finna trygghet i en man som levt så. Jag önskar jag KÄNDE anounda och att känslan kunde harmonisera med min moraliska åsikt men det gör inte det. Har försökt i 2 relationer där männen hade haft många partners men det går inte . För MIG känns som smutsiga o kärleken Känns inte lika genuin. Säger inte att det ÄR så men det känns så! 

Är det du eller dom som har lämnat? Jag tänker att det kan ju kännas lika illa om ens partner ser ner på en för att man har haft några innan.
    Anonym (Eko) skrev 2024-08-19 18:58:15 följande:

Jag har brutit upp relationerna i de fallen. Berättade inte ens för dom att det var så jag kände Och mer varför jag kände så och hur jag fungerar har kommit fram mer med åren. Önskar verkligen att jag var tvärt om för det är rätt svårt vid 40+ att hitta män som legat med typ Max 20 st som jag finner rimligt. men vissa känslor får man liksom inte riktigt på. 

Just därför kanske man inte ska fråga sånt, om man träffar nån man genuint gillar. Vad har det egentligen för betydelse. Men det verkar vara två läger i detta. Antingen tycker man det är okej, eller så gör man inte det. 🙂
    Anonym (Donna) skrev 2024-08-19 18:56:51 följande:
    Eller mäta hur många meter kuk sammanlagt som varit där... Kräks
    Ganska vidrig kommentar för att komma från en kvinna. 
    Anonym (Donna) skrev 2024-08-20 20:14:15 följande:
    Missade ditt inlägg men håller med dig till 100%.

Mitt och min partners sexliv blir vackrare och vackrare för varje år. Utan honom skulle jag aldrig orka börja om.

För mig är det kärleken och åtrån till min man som gör att jag tänder på alla cylindrar!
    Wow antecknar! Vad är det som gör ditt sexliv så otroligt moraliskt, jämfört med TS. Du har skrivit ner TS på tusen olika sätt och verkligen fördömt henne som nån slags moralkärring, men berättar själv hur stolt du är över dina -10 personer i sängen. Om du hade varit med min partner hade du varit allt annat än en moralisk person, eftersom du har haft fler än 5 personer i sängen. Sluta döm andra för fan!

Jag har en gammal klasskompis som har legat med fler än 1000 personer, förmodligen sexmissbrukare, men där ligger du i lä TS 😉

Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många