• Anonym (WW)

Han tycker jag haft sex med för många

Det är såklart upp till var och en vad man ser som för mycket. 60 stycken hade nog varit i det högsta laget för mig med, beroende på ålder såklart.

Det är en sån fråga man får lov att tycka olika i, precis som med politik eller tro.

• Anonym (WW)
    Anonym (Omg) skrev 2024-08-19 08:15:13 följande:

Du har gjort noll fel! Han är en tönt som ställer en fråga som för det första är totalt irrelevant - om jag var du skulle jag inte svarat på den - och för det andra han inte klarade av att få svar på. Det visar vilken sunkig kvinnosyn han har - helt plötsligt är du inte "fin" nog längre för att du legat med många? Absurt. Det viktiga är väl att ni trivs ihop?

Skit i honom, även fast jag vet att det är lättare sagt än gjort.

Nej, snarare att han har saker han tycker är viktigt hos en partner. Sen "Klarade inte av att få svar på" handlar ju snarare att han var missnöjd med svaret. Det är ju samma sak om jag frågade en potentiell partner vad denne röstade på och den svarade SD, då hade jag inte velat inleda förhållande, men jag hade ju tålt svaret. Det var ju en fråga om något som var viktigt för mig.

Bara för att något är irrelevant för vissa, betyder inte att det är det för andra.
  • Anonym (WW)
    Anonym (Omg) skrev 2024-08-19 08:48:24 följande:

Varför skulle det varit viktigt att man har legat med få personer? Vart går gränsen? 15 okej? 2 st okej? Och varför är det relevant i relationen de har nu?

För en del är det viktigt, för andra inte. Det är väl allt jag behöver säga. Det är okej att ha preferenser. Finns ju till och med de som vill att båda är oskulder innan man inleder ett förhållande och har sex först efter giftemål, lite extremt, men är båda med på det så är det också en okej preferens.
  • Anonym (WW)
    Anonym (J) skrev 2024-08-19 09:25:54 följande:
    Då har du valt att inte ha en seriös relation, när du redan från start måste ljuga, 

Vsrför så svårt att bara säga som det är? Man behöver ju inte sitta stolt och berätta om det. Man kan ju säga varför? Att man tex mådde dåligt just då? vad som helst. Ofta finns det väl iallafall en anledning. Löjligt att inte kunna stå för det man gjort. Det mesta kommer ändå fram förr eller senare. 
    Precis, och vill den andra personen inte gå vidare i ett förhållande så är det dennes val. Bättre än att bygga en förhållande på lögner.
  • Anonym (WW)
    Anonym (T) skrev 2024-08-19 10:01:29 följande:
    I krig och kärlek är allt tillåtet. Att äventyra en relation som man tror på bara för ett ideal om ärlighet kan vara riktigt dumt.

Sedan finna det en aspekt till vad gäller antalet tidigare sexpartners. Fär män har en kvinnas sexuella tillgängligheten att göra med hur attraherad hon är av en man. 

Frågan som då förr eller senare riskerar att uppstå är om hon varit mer sexuellt attraherad av någon av de 60 tidigare snubbarna och att hon bara valt mig för mitt nettovärde, dvs. mitt ekonomiska värde eller min potential som pappa till eventuellt framtida barn etc.?

Mannens svar på denna fråga kan också riskera en framtida seriös relation och är ytterligare ett skäl att hålla tyst om de tidigare älskarna.
    Är antalet tidigare sexpartners något som är viktigt för den ena och den andra väljer att kraftigt ljuga om detta är det bara falskt och fult, inget annat. Är antalet sexpartners inte viktigt så finns det däremot ingen anledning att lyfta det.
  • Anonym (WW)
    Anonym (Är många) skrev 2024-08-19 10:39:41 följande:

Jag tror många män accepterar en hög siffra om man inte går i försvar.

Jag frågade min man/då pojkvän om det och han sa 3 med dig. Först hade han en flickvän många år, sedan träffade han sin fru och sedan mig. 3.

Då tänkte jag... shit... varför frågade jag det? Då vände han på det och jag sa ärligt. Nä nu är jag inte bekväm med att svara på det, sedan k***** jag honom en massa tills jag kände att nu är han så nere i mig att han kan ta det och då berättade jag det. Sedan för att jag var rädd att han skulle tänka efter så då k***** jag honom ännu mer. Jag behövde aldrig ljuga.

Men hade jag istället "sårat manligt ego? Har väl inte du med att göra?" Och betett mig som en arg feminist så hade han nog inte velat vara med mig. 

Du kan skriva "Knulla" vi är alla vuxna människor och det är dessutom ett jävla ofog med trenden på internet att ord ska censureras.
  • Anonym (WW)
    Hjelm skrev 2024-08-19 11:10:56 följande:

Det är givetvis din fulla rätt att ligga med så många du vill, så länge det skett samtyckligt. Ditt värde som människa har absolut inget att göra med antal sexpartners.

Däremot får man vara beredd på att det faktiskt kan göra skillnad för om någon vill vara tillsammans med en eller inte. För det är också ens fulla rätt att säga nej till det man inte attraheras av.

För många är sex något väldigt intimt och speciellt som man bara vill dela med någon man har kärlekskänslor för. Den personen kommer helt naturligt att bli avskräckt av någon som haft 60 sexpartners, för då har denne uppenbarligen haft många lösa förbindelser som inte har med kärlek att göra. Det är en signal för att man inte har samma syn på sex och relationer, vilket självklart är något avgörande för många.

Omvänt kan ett väldigt litet antal säkert också vara avskräckande för en del. Och för vissa spelar det ingen roll alls. Vi är olika, helt enkelt, och så ska det vara. Men kaka söker maka, är ett gammalt ordspråk som ofta stämmer väldigt väl.

Alla relationer har dealbreakers och för honom är det kanske detta. Då är det bara att acceptera och inse att ni nog inte var rätt för varandra om det blev en issue. Du får söka dig till någon som levt på liknande sätt eller i alla fall inte tycker att detta är en dealbreaker.

Väldigt bra skrivet, håller med i varje ord.
  • Anonym (WW)
    GGN skrev 2024-08-19 19:28:55 följande:

Sex ligg om året är ingenting! Fattar inte problemet. Skit i honom. 

Fortfarande upp till var och en om man tycker det är mycket eller ej.
  • Anonym (WW)
    Anonym (Omg) skrev 2024-08-19 20:37:00 följande:
    Finns ingenting att ha "preferens" kring när det är en HÖGST personlig sak som dessutom är TOTALT oviktig. Det är som att säga att man har preferens på hur många gånger du kunde hoppa hopprep som barn, hur många gånger du haft magsjuka i livet eller hur många ben i kroppen du brutit. Det är så totalt onödig information och påverkar samtiden och två personers förhållande nu noll och ingenting. 
    Totalt oviktigt för dig, men det betyder inte att det är oviktigt för andra. Tror tyvärr att om du inte förstår det nu så kommer du aldrig förstå det. Människor har olika preferenser.
  • Anonym (WW)
    Anonym (L) skrev 2024-08-20 12:15:27 följande:

Herregud vad är det för fel på folk? Jag skiter fullkomligt i om min kille legat med 6 eller 600 pers. Vill man inte veta, VARFÖR FRÅGA?
    Jag är kvinna och snart 40 och har legat med 150-200 pers. Typ, har tappat räkningen. Min man vet det och har inga problem med att jag har haft sex förr. Det är bara osäkra människor som håller på som killen i TS gör. TS, spring. Han verkar inte klok.

Bra för dig att du skiter i det, men folk är olika och får ha olika preferenser.

Sen frågar man ju för att man vill veta, det betyder inte att man gillar svaret. Men om något så har TS gjort rätt i att vara ärlig, då får killen själv avgöra om det är för mycket eller ej.

Ställer du bara frågor till folk om du redan vet svaret? Hur lär du känna folk då?
Svar på tråden Han tycker jag haft sex med för många