Inlägg från: Anonym (??) |Visa alla inlägg
  • Anonym (??)

Dotterns lärare vill prata

Igår ringde min 14 åriga dotters lärare mig och frågade om min dotter kunde komma till skolan på fredag för att prata. Var betyder detta? Kan knappast tro att alla elever kommer in och pratar med läraren innan. Kan det vara så att det finns problem jag inte vet om??

• Svar på tråden Dotterns lärare vill prata
  • Anonym (??)
    Anonym (Herregud) skrev 2024-08-16 14:13:57 följande:

Härskartekniker...... hade TS bara frågat så hade läraren säkert berättat vad det handlar om, jag tror inte att det är något utstuderat sätt att visa makt på

Nu var det ju så att jag frågade vad det skulle handla om men läraren svarade då att det vill hon helst ta själv med min dotter, och att min dotter sedan får välja själv om hon vill berätta.
  • Anonym (??)
    Anonym (Så var det på jobbet) skrev 2024-08-18 23:23:20 följande:
    Man kan alltså kalla det sekretess.

Det kan vara något dottern mycket väl vet vad det är men som hon inte vill berätta. Frågade du inte dottern själv vad hon tror att det handlar om?

Iofs tycker jag inte det ska vara hemligt för föräldrarna om det är något allvarligt som kan påverka studierna. Dottern är ju bara 14 år, inte myndig.
    Det var inte så allvarligt, det enda hon fick göra var att välja plats i klassrummet och prata om frånvaro.
Svar på tråden Dotterns lärare vill prata