• Anonym (Normalt?)

Normalt att ens ex har nyckel hem till sig?

Ja, som frågan lyder, är det normalt att ex har nycklar hem till varandra? 

Min kille har tre barn med sitt ex, dessa är så stora ( två tonåringar och en över 10) att alla tre har varsin nyckel hem till honom och även även till mamman. Nu i helgen hörde jag hans ena dotter säga att "mamma har ju nyckel hem till dig för det är logiskt och du ska få en nyckel av henne". För mig är detta inte logiskt alls, speciellt inte eftersom hans barn är stora och har egna nycklar. Varför ger man sitt ex nyckel om barnen har nycklar och det dessutom finns flera uppsättningar på varje håll? Finns det någon anledning alls? Jag hade inte velat att mitt ex skulle ha en nyckel hem till mig, vi har också barn men mina barn har egna nycklar, vilket räcker!

• Svar på tråden Normalt att ens ex har nyckel hem till sig?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Jag) skrev 2024-08-15 16:15:48 följande:
    Polis, ambulans. Varsågod :)

Alla gör väl som de själva vill men jag skulle inte vilja att mitt ex som jag har barn med skulle ha nycklar till mig. Och vi är vänner. 
    Visst ja, jag glömde ju att både polis och ambulans har nycklar hem till folk.  Och barn vill ju hellre tröstas av okända människor än sin egen förälder när något hänt. 
  • Anonym (123)

Jag tycker att det är jättekonstigt,  skulle på inga villkor låta ett ex ha nyckel till mitt hem.
    Hade heller aldrig blivit sambo, eller ens hälsat på hos en partner där risken finns att hans ex klampar in.

• Anonym (123)
    Anonym (Mia) skrev 2024-08-15 16:28:26 följande:
    Visst ja, jag glömde ju att både polis och ambulans har nycklar hem till folk.  Och barn vill ju hellre tröstas av okända människor än sin egen förälder när något hänt. 
    I detta fall handlar det om två tonåringar och ett barn 10+ år. Om du missat det.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (123) skrev 2024-08-15 16:36:40 följande:
    I detta fall handlar det om två tonåringar och ett barn 10+ år. Om du missat det.
    Och? Är alla hemma alltid?
  • Anonym (123)
    Anonym (Mia) skrev 2024-08-15 16:38:01 följande:
    Och? Är alla hemma alltid?
    De är fortfarande stora nog att kunna vara det. Ge dina ex nycklar du  det är ändå inte ett normalt beteende om du har en ny relation. 9
  • Anonym (Mia)
    Anonym (123) skrev 2024-08-15 16:41:03 följande:
    De är fortfarande stora nog att kunna vara det. Ge dina ex nycklar du  det är ändå inte ett normalt beteende om du har en ny relation. 9
    Eller så låter man var och en bestämma hur de vill göra.

Mitt ex är 60 plus och våra barn bor inte ens hemma. 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Mia) skrev 2024-08-15 16:28:26 följande:

Är du seriös? Behöver de bara tröstas kan de ju öppna dörren själva. De är 10 år och tonåringar. Nu pratar vi alltså om en situation där de inte kan öppna dörren själva och då måste de vara väldigt allvarligt skadade eller sjuka. Vet du vem man behöver ringa då iallafall? Jo , ambulans och / eller polis. De bryter upp dörrar om de inte kommer in, det hoppas jag att du vet. 

• Anonym (Mia)
    Anonym (Jag) skrev 2024-08-15 17:16:06 följande:

Är du seriös? Behöver de bara tröstas kan de ju öppna dörren själva. De är 10 år och tonåringar. Nu pratar vi alltså om en situation där de inte kan öppna dörren själva och då måste de vara väldigt allvarligt skadade eller sjuka. Vet du vem man behöver ringa då iallafall? Jo , ambulans och / eller polis. De bryter upp dörrar om de inte kommer in, det hoppas jag att du vet. 

Fast det är ju mkt smartare att även den andre föräldern kommer dit. 
  • Ess
    Anonym (Mia) skrev 2024-08-15 17:33:12 följande:
    Fast det är ju mkt smartare att även den andre föräldern kommer dit. 
    Varför ska den andra föräldern komma dit?
    Föräldern de är hos för tillfället är den som rings dit om det händer något.
  • Ess

Till ts- Jag anser inte att det är normalt att exet har nyckel till ens hem. 

Svar på tråden Normalt att ens ex har nyckel hem till sig?