-
Jag undrar här, om det är värt att ta upp med honom eller inte.Virriga Vera skrev 2024-08-14 11:24:27 följande:Det är ju inte upp till dig utan till honom. Detta är ju en diskussion du bör ha med honom, då får du svar på varför.
-
Jag ska diskutera det med honom, ville bara höra här först vad ni tycker.Anonym (Mia) skrev 2024-08-14 11:39:51 följande:Om pappan inte kan komma loss så kan mamman hjälpa till.
Varför diskuterar du inte detta med honom, känns så märkligt med dessa trådar där någon har en fråga/undran till sin sambo/man, men de de frågar andra hur han tänker. -
Jag vill inte veta hur han tänker, jag vill veta om det är normalt?Anonym (Mia) skrev 2024-08-14 11:39:51 följande:Om pappan inte kan komma loss så kan mamman hjälpa till.
Varför diskuterar du inte detta med honom, känns så märkligt med dessa trådar där någon har en fråga/undran till sin sambo/man, men de de frågar andra hur han tänker. -
Det är min tanke också men de flesta andra verkar tycka tvärtom.Anonym (Anonym) skrev 2024-08-14 11:17:35 följande:Mina föräldrar skilde sig när jag var 9 de hade inte egna nycklar hem till varandra. Tycker det låter konstigt att ha en nyckel till sitt ex.
-
Ja, det är så jag menar, om det är vanligt eller ovanligt,Anonym (Mia) skrev 2024-08-14 11:48:58 följande:Varför skulle det vara onormalt? Det beror väl på vilka behov man har.
Du menar kanske om det är vanligt eller ovanligt? -
Tja, om det redan cirkulerar tre nycklar till vardera hushåll ute hos hans barn kanske det inte finns något behov att han och hans ex ska ha nycklar till varandra?Anonym (Mia) skrev 2024-08-14 11:48:58 följande:Varför skulle det vara onormalt? Det beror väl på vilka behov man har.
Du menar kanske om det är vanligt eller ovanligt? -
Extranyckel är alltid bra men hos ens ex? Jag lämnar myclet hellre min extranyckel hos min kille än hos mitt ex som jag i stort sett inte har kontakt med.Anonym (Mia) skrev 2024-08-14 12:00:28 följande:Svårt att veta, beror nog ofta på barnens åldrar samt om man har någon annan som bor nära där man kan ha en extranyckel, t ex mormor.
Att ha extranyckel hos någon är bra och ganska vanligt, tror jag. -
Jag svarar bara på vad folk skriver för att vara hövlig. Jag skulle aldrig ge min nyckel till mitt ex då våra barn har nycklar, ger hellre en extranyckel till någon annan då.LaFontaine skrev 2024-08-14 12:38:02 följande:Du har fått ganska många svar som beskriver att det är både normalt och inte helt ovanligt. Uppenbarligen är detta ett problem för dig, eftersom du fortsätter att ifrågasätta det. Så vad i detta är ett problem för dig?
-
Så hade jag också känt, att det hade känts påträngande.Anonym (Påträngande) skrev 2024-08-14 12:02:03 följande:
För mig kändes det påträngande att veta att exet hade nyckel hem till mig. Inte för jag tror han skulle gå in och greja, mest bara att han hade en.
Men han blev jättesur när jag bad om den och är fortfarande sur över det.
Men för mig kändes det bara konstigt att han skulle ha en.
Men att jag inte hade någon nyckel hem till honom.
Vi har barn. De vet vart den gömda nyckeln finns. Och vart extra nyckel finns.
-
Jag har aldrig någonsin frågat var han har sina extranycklar. Jag är inte svartsjuk eller osäker.LaFontaine skrev 2024-08-14 12:42:43 följande:Och det behöver du inte göra. Men nu har din kille valt att ge en nyckel till sitt ex. Du kan välja att köpa det, eller så kan du välja att göra en grej av det. Jag kan precis som du, enbart tala för mig själv, men hade min kille börjat ifrågasätta var jag har mina extranycklar, hade jag dragit öronen åt mig snabbt som tusan. Svartsjuka och osäkerhet är ingenting som attraherar mig.
-
Jag bestämmer inte, har frågat er om råd men som vanligt är alla sura och otrevliga här.Anonym (Mia) skrev 2024-08-14 12:58:59 följande:Du ja, men för andra passar det kanske bättre med exet. Vem är du att bestämma detta?
-
Lite så tycker jag också.Anonym (Mannen) skrev 2024-08-14 14:06:44 följande:
Det är sånt daltande idag. Man vill inte avsluta relationerna som man borde. När man inte är ihop och träffar någon annan så behöver man ha avslutat med sitt ex.
Att inte avsluta helt med sitt ex riskerar bara att förstöra nya förhållanden. Sen blir det givetvis lite annorlunda när man har barn med exet men det finns inget behov av att exet har en nyckel.
-
Tack, det ska jag!Anonym (Anonym) skrev 2024-08-14 13:10:38 följande:
TS,
Såklart har du rätt att säga till om saker när du är i förhållande med denna killen.
Jag tycker du ska lämna denna tråd då du har fått en del otrevliga kommentarer och ta upp frågan med din kille istället.
-
Då jag inte kan uppdatera inlägget svarar jag här!Anonym (Normalt?) skrev 2024-08-14 08:21:58 följande:Normalt att ens ex har nyckel hem till sig?
Ja, som frågan lyder, är det normalt att ex har nycklar hem till varandra?
Min kille har tre barn med sitt ex, dessa är så stora ( två tonåringar och en över 10) att alla tre har varsin nyckel hem till honom och även även till mamman. Nu i helgen hörde jag hans ena dotter säga att "mamma har ju nyckel hem till dig för det är logiskt och du ska få en nyckel av henne". För mig är detta inte logiskt alls, speciellt inte eftersom hans barn är stora och har egna nycklar. Varför ger man sitt ex nyckel om barnen har nycklar och det dessutom finns flera uppsättningar på varje håll? Finns det någon anledning alls? Jag hade inte velat att mitt ex skulle ha en nyckel hem till mig, vi har också barn men mina barn har egna nycklar, vilket räcker!
Jag har fått många svar, det finns de som tycker det är normalt, andra inte. Det är helt okej, man får tycka olika. Vad som dock inte är okej är att gå på så som vissa gör, kallar mig svartsjuk och kontrollerande, det är jag verkligen inte. Jag har pratat med min kille, han har sin ståndpunkt, jag min. Här är en sak jag bara får acceptera även om jag inte kan förstå det. Han resonerar lite så som vissa här gör, att han vill kunna ta sig in där hans barn bor. Jag kan förstå hans tanke men jag personligen hade aldrig låtit mitt ex ta sig in här hos mig. Så, vi kan lägg ner diskussionen nu och acceptera att alla är olika. -
Ok, jag ändrar mig till vanligt då? Är det bättre då? Jag kan ibland uttrycka mig tokigt i skrift, menar inget med det men hela fl är på en så fort de får chansen.Anonym (för) skrev 2024-08-16 09:36:28 följande:TS har all rätt att tycka att upplägget inte är okej för henne. Men att uttrycka vad som är normalt? Där går man ju lite för långt om man tror att ens åsikter är nåt slags fakta som kan appliceras allmänt.
-
Vi bor inte tillsammans, vi är särbos och därför kan jag inte ställa sådana krav. Jag har funderat på det och är det viktigt för honom får jag acceptera det. Dock tycker jag fortfarande det är konstigt men väljer att inte lägga fokus på det.Anonym (för) skrev 2024-08-19 09:33:47 följande:Ja, då blir ju din fråga mycket mer rimlig.
Men även om det var vanligt, så betyder ju inte det att det känns okej för dig. Eller tycker du att du måste anpassa dig efter vad som eventuellt är vanligt för andra även om du inte vill ha det så? Ta upp med din sambo att du vill att han tar tillbaka nyckeln från exet. Inte svårare än så. Oavsett vad nån på FL tycker eller hur andra gör. -
Han litar inte ett dugg på sitt ex eftersom hon gick bakom ryggen på honom men han anser att han vill kunna ha nyckel till där hans barn bor och då får ju hon också ha en nyckel hem till honom. Exet har nyckel men ingen larmbricka så enda gången hon kan komma in är om han vet om det och larmar av via sin telefon.Anonym (för) skrev 2024-08-20 10:45:38 följande:Nä då får du ju acceptera läget.
Det kanske inte är viktigt för honom, men kanske inte heller en stor grej för att han litar på att exet inte tar sig friheter med nyckeln men att det är bra att hon har den ifall nåt händer.
Att du tycker att nåt är konstigt behöver ju inte betyda att nån annan ska anpassa sig efter det.
Jag tror inte att jag någonstans skrivit att han ska anpassa sig efter vad jag tycker? Det tror jag inte i alla fall. Alla är vi olika och tycker olika, inget konstigt med det. -
Vi bor inte ihop och då är det upp till honom. Skulle vi bo ihop hade jag kanske inte varit så bekväm med det.Anonym (för) skrev 2024-08-21 10:44:00 följande:Tydligen anser han ändå att exet kan ha hans nyckel. Vad jag anser eller inte har inget med saken att göra. Det är vad han och du tycker som räknas, och om ni kan enas om det.
-
Hmm? Vad menar du? Vi är tillsammans, vistas man inte i varandras hem då?Anonym (123) skrev 2024-08-21 19:59:08 följande:Att du ens vistas i hans hem...