Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Normalt att ens ex har nyckel hem till sig?

Som säkerhet, om det yngre barnet tappar sin nyckel t ex, och inte de andra kan hjälpa till. 

Ser inga problem med det, så länge det inte missbrukas. 

• Anonym (Mia)
    Anonym (Normalt?) skrev 2024-08-14 10:38:41 följande:
    Men barnen har ju sin pappa? Han har nyckel? Då behöver väl inte mamman ha en? Han arbetar närmare än vad exet gör.
    Om pappan inte kan komma loss så kan mamman hjälpa till.

Varför diskuterar du inte detta med honom, känns så märkligt med dessa trådar där någon har en fråga/undran till sin sambo/man, men de de frågar andra hur han tänker. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Normalt?) skrev 2024-08-14 11:44:19 följande:
    Jag vill inte veta hur han tänker, jag vill veta om det är normalt?
    Varför skulle det vara onormalt? Det beror väl på vilka behov man har.

Du menar kanske om det är vanligt eller ovanligt? 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Normalt?) skrev 2024-08-14 11:52:26 följande:
    Ja, det är så jag menar, om det är vanligt eller ovanligt,
    Svårt att veta, beror nog ofta på barnens åldrar samt om man har någon annan som bor nära där man kan ha en extranyckel, t ex mormor.

Att ha extranyckel hos någon är bra och ganska vanligt, tror jag. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Normalt?) skrev 2024-08-14 12:36:20 följande:
    Extranyckel är alltid bra men hos ens ex? Jag lämnar myclet hellre min extranyckel hos min kille än hos mitt ex som jag i stort sett inte har kontakt med.
    Du ja, men för andra passar det kanske bättre med exet. Vem är du att bestämma detta?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2024-08-14 13:30:15 följande:
    Och då tycker du att det är ok att exet tar sin nyckel och går in i killens hem när han är borta? Skulle aldrig hända hos oss! Då har man gått över en gräns?

(självklart kan det dyka upp situationer men då får väl föräldrarna PRATA med varann och lösa det, inte gå in i varandras hem utan lov). 
    Men läste du inte vad jag skrev? Det ka naturligtvis inte missbrukas. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Jag) skrev 2024-08-15 16:15:48 följande:
    Polis, ambulans. Varsågod :)

Alla gör väl som de själva vill men jag skulle inte vilja att mitt ex som jag har barn med skulle ha nycklar till mig. Och vi är vänner. 
    Visst ja, jag glömde ju att både polis och ambulans har nycklar hem till folk.  Och barn vill ju hellre tröstas av okända människor än sin egen förälder när något hänt. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (123) skrev 2024-08-15 16:36:40 följande:
    I detta fall handlar det om två tonåringar och ett barn 10+ år. Om du missat det.
    Och? Är alla hemma alltid?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (123) skrev 2024-08-15 16:41:03 följande:
    De är fortfarande stora nog att kunna vara det. Ge dina ex nycklar du  det är ändå inte ett normalt beteende om du har en ny relation. 9
    Eller så låter man var och en bestämma hur de vill göra.

Mitt ex är 60 plus och våra barn bor inte ens hemma. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Jag) skrev 2024-08-15 17:16:06 följande:

Är du seriös? Behöver de bara tröstas kan de ju öppna dörren själva. De är 10 år och tonåringar. Nu pratar vi alltså om en situation där de inte kan öppna dörren själva och då måste de vara väldigt allvarligt skadade eller sjuka. Vet du vem man behöver ringa då iallafall? Jo , ambulans och / eller polis. De bryter upp dörrar om de inte kommer in, det hoppas jag att du vet. 

Fast det är ju mkt smartare att även den andre föräldern kommer dit. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (för) skrev 2024-08-16 08:19:18 följande:
    Vad som är normalt beteende eller inte, är inte upp till dig att avgöra. Vad du tycker är okej för din egen del är en sak, vad andra ser som normalt eller tycker är okej är inte nåt du behöver diktera. 

Håller med. Vissa, speciellt de som håller med TS, vill gärna bestämma vad andra ska tycka och vad som räknas som normalt. 

• Anonym (Mia)
    Anonym (för) skrev 2024-08-16 09:36:28 följande:
    TS har all rätt att tycka att upplägget inte är okej för henne. Men att uttrycka vad som är normalt? Där går man ju lite för långt om man tror att ens åsikter är nåt slags fakta som kan appliceras allmänt. 
    Och ändå finns det dom i tråden som tycker att deras åsikter är allmängiltiga. 
Svar på tråden Normalt att ens ex har nyckel hem till sig?