• Anonym (k)

En bra anledning till att skilja mig?

Han är säkert medberoende till sin mamma och behöver komma loss från det. Hon har manipulerat honom och detta är något systern också tänker utnyttja. Det låter helt uppåt väggarna. De är inte i behov av ekonomisk stöttning någon av dem. Är de så okunniga i att ta hand om sin egen ekonomi borde både mor och syster nog ha gode män, inte din man. Han måste lära sig sätta vettiga gränser . Han får vara "tuff" och säga att nu är det slut med det, de får ta ansvar för sin ekonomi precis som alla andra vuxna. Det är inte synd om dem. Jag hade bara känt mig utnyttjad om det där hade varit min mamma och syster. Jag hade inte låtit dem förstöra vår relation och den familj jag har nu. Det är kalla handen som gäller. Det är tyvärr så här i vissa familjer att en del har koll på ekonomin och en del har det inte. De som inte har det försöker spela att de är som de andra som det verkligen är synd om, som är ekonomiskt utsatta, av olika anledningar som har lett fram till det och som jag hade gett råd och stöttning till, och man måste som vuxen förstå skillnaden. Det här är bara ett patetiskt spel från den här mamman och systern. Det hade retat gallfeber på mig. Det är bra du sätter ner foten men jag förstår att du har tappat tilltron och attraktion till honom när han släpper in det här hotet, för det är ett hot mot er enhet, ni som par som planerar er ekonomi och för era barn. Jag vet den känslan. Dags för han att vakna upp. 

Svar på tråden En bra anledning till att skilja mig?