Inlägg från: Reclaimyourself |Visa alla inlägg
  • Reclaimyourself

Ångrar mig efter första aborttabletten, ngn med erfarenhet?

Det är lite för sent att ångra sig efter det första abortpillret, tyvärr. Har man redan tagit det så borde man veta att den här gången är det inte läge att behålla barnet. Jag har tagit både det första och det andra i unga år när jag egentligen velat ha barn men insåg att det inte gick just då pga att det var fel livssituation med fel kille och dessutom mår jag så pass skitdåligt av att vara gravid. Jag menar verkligen dåligt och går in i en depression, så det var ingen tvekan, när jag blev så nedstämd och deprimerad så insåg jag att det inte gick. Hur kan man vara så puckad att du ångrar dig? Att du tagit det första visar ju att du inte är redo nu och så pass osäker att det inte är rätt att behålla just nu! 

När jag blev gravid med sonen jag har, för flera år sedan, jag var 100% inställd på att jag skulle föda honom så jag fortsatte graviditeten. Men som vanligt så mådde jag så pass dåligt över att vara gravid att de tyckte att jag skulle ta medicin som de egentligen inte rekommenderar till gravida, men har man behovet så sätter de in medicin/er så att man mår bra. De sade att det är större risk för komplikationer och mer risker för fostret om mamman mår skit, än om de sätter in medicinerna hon behöver för att må bra. 

Tyvärr, fostret är nog redan skadat av det första pillret. Du bör fullfölja genom att ta det andra också! Var glad över att du kunnat bli gravid, för det är inte alla kvinnor som kan även om det inte är något fel! Då vet du att du kan bli det igen! Du får tänka över det noggrannare nästa gång! 
    (Även om jag förstår att det nog är normala känslor som drabbar alla som tagit ett avgörande beslut, att man känner sig osäker och att man ångrar det man valt bort. Jag tror det är normala känslor efter ett avgörande val som spökar, helt enkelt.)

Svar på tråden Ångrar mig efter första aborttabletten, ngn med erfarenhet?