• Familjesus

Jag är helt slut,vad gör man?

Anonym (Helt slut) skrev 2024-08-03 20:41:14 följande:

Sunflower, vårt yngsta barn är för litet för förskolan.

Att bli sjukskriven skulle för mig blir en väldigt stress, dels för att vår inkomst då skulle gå ned rejält, dels för att jag redan varit borta från jobb länge iom FL. Men att känna att vi måste ta av sparpengar skulle ge mig en jättestress.

I all välmening TS, så tror jag faktiskt att du måste försöka se lite utanför boxen och vara lite mer lösningsorienterad.

Håller inte med andra som i princip skriver att man får skylla sig själv som skaffat barn. Såklart har man inte tänkt sig att bli utbränd och de allra flesta klarar det ju bra, om än med lite påfrestning. 

Men du förkastar de flesta råd du får. Och gör man som man alltid gjort blir resultatet detsamma.Jag tror verkligen att du/ni behöver få till förändringar i ert liv, kanske något som känns okonventionellt (exempelvis ha barn på förskolan tidigare än tänkt).

Förstår att ekonomi också ger stress, vilket inte förbättrar hälsan. Men har ni ett sparkapital är det just till såna här kriser det ska användas. Allt kommer bli mycket sämre om du går In i väggen ordentligt. Nu har ni ju chansen att göra något åt det!

• Familjesus
    Anonym (Helt slut) skrev 2024-08-04 14:47:39 följande:

Familjesus, alltså vi FÅR INTE ha barnet där än för regelverket. Så släpp den.

Förstår att det finns ett regelverk, uppfattade att barnet var lite äldre än vad det är. Men var egentligen ett exempel på att tänka utanför boxen.
    Hur gammal är den yngsta?
Svar på tråden Jag är helt slut,vad gör man?