bollbetty skrev 2024-08-22 22:58:00 följande:
Jag är med om samma precis nu! Var på vul för 2 v sedan och jag var då i 6+5, men inget foster hittades, endast hinnsäck och gulesäck. Fick komma tillbaka efter 12 dagar och göra ett nytt (igår) och var då i 8+4 enligt senaste mens, men 6+2 (om ens det) på vul. Läkaren trodde jag blev gravid månaden efter jag själv trodde, men har alltid haft stenkoll på min mens och ägglossning, och plussade dessutom 18 juli. Så ja, jag är med om samma men kan tyvärr inte ge något hoppfullt besked för jag ska tillbaka nästa v. och kolla om man ser någon hjärtaktivitet? Har inte mycket hopp, men embryot hade ju samtidigt växt från inget till 4 mm, så vet inte vad jag ska tro? vet du hur många mm ditt var?
Åh stackare! Håller tummarna för dig ändå, det kan ju gå bra :)
Tyvärr måste jag meddela att det sket sig för mig, när jag kom tillbaka på nästa VUL hade hjärtat stannat typ samma dag som förra ultraljudet och fostret slutat växa. Tror den var 6 mm.
Så fick tabletter och inneliggande behandling över dagen för att få ut det. Såklart blev vi väldigt ledsna. Nu känner vi att vi tar en liten paus för att sedan våga försöka igen :)