• A7M8A

Den andra kvinnan - vad gör jag nu?

Tyvärr är jag inte den du söker, den som har befunnit sig i samma roll som dig, utan ytterligare en som har varit på den andra sidan. 
    Jag tycker ändå att det är så otroligt viktigt att hjälpa till att skapa en medvetenhet kring den situation som du befinner dig i. Jag hoppas att det hjälper dig också. Det är såklart jobbigt för dig också.
    De viktigaste människorna i din älskares liv är hans barn. Så kommer det alltid att vara om mannen har ett normalt välfungerande känsloliv. Om du älskar honom förstår du och respekterar du detta. Du gör allt för att inte påverka relationen negativt. Egentligen så innebär det att du inte inleder en relation med en gift man eftersom han då riskerar att försämra relationen till sina barn och i värsta fall förlora kontakten. 
    Sannolikt håller också barnen sin familj högt, om det inte har varit mycket konflikter mellan mamman och pappan. Sannolikt älskar barnen sin mamma mest av alla och kommer alltid göra det. Sannolikt älskar din älskares fru sin make eftersom hon fortfarande vill försöka bygga upp förhållandet.
    Vem är du i det här scenariot? Barnens och den blivande ex-fruns största fiende. Vad innebär det för dig och för den man som du säger dig älska? När man älskar någon så vill man den människan väl. Kärlek är inte självisk. Det handlar inte om att vilja ha någon, äga någon. 

• A7M8A

Hur går det för dig/er? Hur fungerar relationen med ex-frun? Hur jobbar han för att förbättra relationen med sin familj och bygga tillit med sina barn?
    Det hade varit intressant att få veta hur arbetet ser ut. Gör svårigheterna att ni upplever er kärlek som "speciell", att det är en "ni mot världen-känsla", eller är det betungade? Tvivlar ni på om det är värt det? Berättar han för dig om det han går igenom känslomässigt? Det är antagligen väldigt svårt för honom att veta att han åsamkar sin familj skada genom förhållandet med dig? Upplever du att det sätter stor press på ert förhållande, att han har offrat så mycket för att vara med dig? Det hade varit intressant att få ditt perspektiv.

• A7M8A

Han kanske var klar i sin relation, men när ett förhållande slutar med otrohet blir det ofta ett öppet sår i familjen. Det blir inget riktigt känslomässigt avslut som det kan bli vid en vanlig separation. Att du fortfarande finns med i bilden försvårar sannolikt för din pojkväns möjlighet att avsluta relationen till sin fru (ex-fru) på ett värdigt sätt. Det sätter ju spår för livet. Genom att vara med dig offras familjens möjlighet att läka. Han prioriterar dig framför familjen. Det var det jag undrade över, om du upplever det som en "press". 

Svar på tråden Den andra kvinnan - vad gör jag nu?