Den andra kvinnan - vad gör jag nu?
Tyvärr är jag inte den du söker, den som har befunnit sig i samma roll som dig, utan ytterligare en som har varit på den andra sidan.
Jag tycker ändå att det är så otroligt viktigt att hjälpa till att skapa en medvetenhet kring den situation som du befinner dig i. Jag hoppas att det hjälper dig också. Det är såklart jobbigt för dig också.
De viktigaste människorna i din älskares liv är hans barn. Så kommer det alltid att vara om mannen har ett normalt välfungerande känsloliv. Om du älskar honom förstår du och respekterar du detta. Du gör allt för att inte påverka relationen negativt. Egentligen så innebär det att du inte inleder en relation med en gift man eftersom han då riskerar att försämra relationen till sina barn och i värsta fall förlora kontakten.
Sannolikt håller också barnen sin familj högt, om det inte har varit mycket konflikter mellan mamman och pappan. Sannolikt älskar barnen sin mamma mest av alla och kommer alltid göra det. Sannolikt älskar din älskares fru sin make eftersom hon fortfarande vill försöka bygga upp förhållandet.
Vem är du i det här scenariot? Barnens och den blivande ex-fruns största fiende. Vad innebär det för dig och för den man som du säger dig älska? När man älskar någon så vill man den människan väl. Kärlek är inte självisk. Det handlar inte om att vilja ha någon, äga någon.