Inlägg från: Anonym (Ann) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ann)

Är otrohet rättfärdigat

Om du nu har den åsikten så stå för den och berätta för din fru. 

• Anonym (Ann)
    Anonym (Malin) skrev 2024-07-27 13:21:01 följande:
    Att göra så låter bra i teorin och är ärligt. Men samtidigt ställer det partnern i en svår situation, att välja mellan att förvägra mannen sex, att separera eller att tillåta honom sex med andra. För de flesta är inget alternativ bra. Sak samma om mannen säger "antingen får jag har sex med andra eller så lämnar jag dig". Alltså ett ultimatum.

Kanske är en diskret skött otrohet inte det sämsta alternativet? Jag har funderat om jag skulle tvingas avstå sex av fysiska skäl hade jag hellre sett att han skötte sina behov diskret med någon annan än att han lämnade mig eller mådde dåligt. Men jag vill inte veta eller behöva ge tillstånd.

Varför tror du att din partner är så svag att denne inte kan ta egna beslut? Att du inte vågar berätta beror ju på att du vet att du sviker din partner. Har inget med omsorg eller respekt för din partner att göra. Endast din egen ursäkt för att vara otrogen. 

Sedan är det lätt att säga att du själv skulle acceptera det, du klarar ju inte av tala om det för honom så han får chansen. 

• Anonym (Ann)
    Anonym (Malin) skrev 2024-07-27 13:21:01 följande:
    Att göra så låter bra i teorin och är ärligt. Men samtidigt ställer det partnern i en svår situation, att välja mellan att förvägra mannen sex, att separera eller att tillåta honom sex med andra. För de flesta är inget alternativ bra. Sak samma om mannen säger "antingen får jag har sex med andra eller så lämnar jag dig". Alltså ett ultimatum.

Kanske är en diskret skött otrohet inte det sämsta alternativet? Jag har funderat om jag skulle tvingas avstå sex av fysiska skäl hade jag hellre sett att han skötte sina behov diskret med någon annan än att han lämnade mig eller mådde dåligt. Men jag vill inte veta eller behöva ge tillstånd.

Det är så lustigt, du säger att det är av omsorg om din partner du inte vill berätta. Är det även hens bästa att du ljuger och är otrogen? 

Först visar du respekt sedan är du totalt respektlös. Då älskar man inte sin partner. 

• Anonym (Ann)
    Anonym (Malin) skrev 2024-07-27 16:19:55 följande:
    Har du alltid haft problem med läsförståelsen? Jag skriver hypotetiskt om jag var den som blivit bedragen och hur jag skulle reagera då. 
    Ja, du tycker det är ok med otrohet så länge det hemlighålls. 
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Dubbla kakor) skrev 2024-07-28 20:47:04 följande:

Tyramyra (jag kan ej citera) 

För att en relation normalt består av mycket mer än sex, som t.ex. ekonomisk union, umgänge, ömsesidig vänskap, intressegemenskap, liknande livsmål, förståelse för vanor i vardagen, med mera.

Man river inte hela huset för att tvättstugan är opraktisk och man inte kan enas med sin partner om renoveringen. Vissa vägrar kanske tvätta alls om de inte får sin vilja igenom, andra lånar grannens tvättstuga hellre än att fortsätta bråka.

I alla andra rum trivs man tillsammans och har det bra.

Och man hemlighåller att man använder grannens tvättstuga eller inte tvättar alls?
Svar på tråden Är otrohet rättfärdigat