Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Är otrohet rättfärdigat

Anonym (Ann) skrev 2024-07-27 13:01:58 följande:

Om du nu har den åsikten så stå för den och berätta för din fru. 

Håller med. Om nu ts tycker att det är en bra lösning att ha sex utanför förhållandet borde han kunna stå för det inför frun. 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Dubbla kakor) skrev 2024-07-29 07:50:58 följande:
    Jag berättade vad jag ville och bad om svar.
    Han svarade aldrig och jag tröttnade på att vänta för livet är kort.
    Men har du berättat att du faktiskt tagit steget att ha sex med någon annan?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Malin) skrev 2024-07-28 18:21:58 följande:
    Du har helt rätt i att det är svårt att leva dubbelliv. Och jag inbillar mig att det är svårt även i ett gemensamt öppet förhållande, i synnerhet om det finns barn. Även om inte relationen riskeras direkt kan det bli skvaller och skitsnack.

Så det är mest en nödlösning och att det är underförstått att den partner som inte vill ha sex inte heller ställer vissa frågor. Samtidigt är det bevisligen så att otrohetsrelationer kan pågå i åratal utan att det kommer fram. Men separation, som alltid framställs som lösningen, behöver inte vara ett bättre alternativ för den bedragne. Det är upp till var och en.

Som du skrev: "Man behöver inte ge sitt godkännande varje gång. Man kan kräva att partnern i så fall sköter affärerna diskret. Då slipper man veta om det nu är jobbigt, men man har ändå godkänt det" 
    Men att komma överens om att man får ha sex vid sidan om utan att partnern får veta något närmare om det är ju något annat än otrohet, som innebär att man inte har någon som helst typ av överenskommelse.
Svar på tråden Är otrohet rättfärdigat