• AndreaBD

Hatar tjejer mörka män?

Jag är visserligen kvinna och betydligt äldre än du, men jag känner igen problemet. Jag har också mörkt hår och mörka ögon, och när jag efter en längre relation blev singel igen märkte jag att en del män bara verkar "se" tjejer med svenskt utseende. Det finns också några som gillar exotiskt, men då var det svarta eller asiatiska tjejer som de var ute efter. Bara lite latino-utseende - det verkar inte vara tillräckligt exotiskt. 

Och jag har alltid gillat latino-män, indianer, italienare, m.m. En favorit var skådespelaren Antonio Banderas. Men eftersom jag lever i Sverige, så blev det ändå vanliga svenska män. Eftersom utseendet inte är det viktigaste. Tjejer måste ändå gilla dig för din personlighet. Och det är ändå bättre att träffa någon genom t.ex. gemensamma intressen eller vänner.

Tjejerna "hatar" inte dig, de är bara mer vana vid killar med mera svenskt utseende. Men det är inget hinder i längden. Det gäller att inte ge upp och att vara trevlig.

• AndreaBD
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-20 23:12:26 följande:
    Har du utländskt påbrå?

Ja, men att de är mer vana borde väl inte heller betyda att jag ska bli blockad så fort de ser mitt ansikte och att jag blir kallad för du vet vad också.
    Hade jag kunnat återfödas som kvinnoidealet Erling Haaland, så hade jag gjort det.

Min käklinje är lika vass som en kniv. Verkar tyvärr ändå inte hjälpa.
    Tyskt. Alltså, jag visste inte vem Erling Haaland är så jag googlade. Jag tycker han är ganska ful. Inte alls min typ. 

Du måste ju också förstå att olika kvinnor gillar olika män. Som tur är har vi olika smaker! Och du är bara fixerat på utseendet, dvs. på ditt eget. Det är INTE så viktigt. Att vara trevlig, rolig, intressant, DET är viktigt. 

Käklinje? Det var väl något som de hittade på i ett incel-forum, hörde jag. Varför skulle det vara attraktiv? Kanske bättre än dubbelhaka, men det är en åldersfråga också. 
  • AndreaBD
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-21 16:09:55 följande:
    Ja, men personligheten blir bara relevant om man får chansen att prata med tjejer. 
    Blir det så att de vänder sig om så fort de ser en, så nope.

Skojar du? 
    En tydligt markerad käklinje, utpoppande kindben och mörka ögonbryn som nästan nuddar avlånga ögon är alla tecken på hög dimorfism d.v.s. ett ansikte med hög testosteron som kvinnor attraheras till automatiskt.

Med andra ord, motsatsen till alla k-pop snubbar som liknar tjejer.
    Men vad sysslar du med? Pratar med totalt främmande kvinnor på stan, eller? Inte konstigt om de inte vill prata med dig. Eftersom det helt enkelt är weird att göra så. 

Bara att du säger att tjejerna inte pratar med dig, visar ju tydligt att du försöker prata med helt främmande tjejer som inte har någon anledning att prata med dig. Man gör inte så! Det här har INGET med ditt utseende att göra, utan med ditt beteende. Okej, det kan hända om man går ut, på en klubb, pub eller annat ställe. Man kan prata med folk som man inte känner. Men även där har jag inte sett att tjejer inte skulle svara alls, om man gör på ett vettigt sätt. Jag har även som kvinna själv börjat prata med män, och folk säger alltid något. Kanske får man ett kort svar, som visar att den andra inte är intresserad. Det får man acceptera. Det första JAG skulle tänka då är INTE att det skulle bero på mitt utseende utan att han kanske är upptagen.

Och ja, jag har också råkat ut för galna killar som trott att det beror på deras utseende när jag sagt att jag är UPPTAGEN. 

Ja, jag gillar snubbar som liknar tjejer. Jag har alltid gillat androgyna killar. Men eftersom utseendet inte är det viktigaste, så har jag ofta ändå blivit ihop med andra typer av män. Personligheten är viktigare. 
  • AndreaBD
    Anonym (Lyft) skrev 2024-07-21 21:50:38 följande:
    Bristande socialt umgänge och sociala färdigheter.
    Tasking attityd.
    EXAKT. Man måste bete sig väldigt konstigt för att kvinnor inte ska svara. Man kan få ett negativt svar, men man får ett svar i normalfall. Får man inte det så har man betett sig så konstigt att kvinnan inte vet vad hon ska säga. 

Jag vet att den unga generations killar oftare har problem med det sociala och jag har varit lite orolig för mina två söner just därför. Det är inte alltid lätt att hitta någon, men när jag hör att dessa killar som skriver såna trådar inte PRATAR med kvinnor. Mina söner har fler tjej-kompisar än kill-kompisar, och där verkar problemet ligga hos killar som skriver såna trådar. Att de ALDRIG umgås med tjejer, inte ens som kompisar och därför inte vet hur man pratar med dem. 
  • AndreaBD
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-21 23:23:36 följande:
    Det är inte så att jag vill, utan mer som att jag inte får.
    Är man som kille inte en chad 2024 , så är det kört.
    Personligen, så har jag fått höra att jag borde modellera, men det hjälper inte ett skit eftersom jag bara råkar vara lite mörk.
    Plus att jag väldigt sällan stöter på tjejer med mina intressen.
    Sök hjälp för dina problem, det du skriver här är så realitetsfrämmande att det tyder på psykisk sjukdom. Jag gararanterar dig att båda mina söner är långt ifrån "chad".  Den ene har mycket övervikt och diagnos, och har ändå haft flickvänner. 
Svar på tråden Hatar tjejer mörka män?