Inlägg från: Benny62 |Visa alla inlägg
  • Benny62

69 år, måste jag vara en tant?

Ja man ska klä sig som man vill och jag föredrar ju en kvinna som klär sig lite fräckare för jag tycker inte det är så roligt när man klär sig äldre för att se äldre ut modernt och lite vågat ska det vara 

• Benny62

Nä man kan väl undra vad som är modernt vi har väll en förmåga att förknippa olika kläder till olika personer och åldrar att en 69 åring klär sig i kort kjol tillexempel tycker många inte så tillåtet men för min del så är det helt okej och kan vara snyggt 

• Benny62
    Anonym (69 år) skrev 2024-07-17 14:40:11 följande:

Tillägg: Nej, jag ser inte mig själv i ett skyltfönster! Skrattande Där har jag inte hamnat. Men ni vet vad jag menar.

Klä dig som du tycker om och jag gillar när kvinnor klär sig lite modernt och vågat 
  • Benny62
    Valackare86 skrev 2024-07-17 16:20:26 följande:

Åldern tar ändock ut sin rätt vid 70. Ryggen kroknar och gången blir stel. Kanske säkrast med blus, kofta och längre klänningar. Helst ska man ju inte sticka ut i landet lagom. 

Det gör väl inget att man sticker ut om man vill det och vågar 
  • Benny62

Ja det lilla hår som man har kvar är ju lite grått och vad spelar det för roll 

• Benny62

Jag har aldrig förstått varför kvinnor går i högklackade skor jag tycker inte det är snyggt eller sexigt fötterna ska vara nere på jorden tycker jag 

• Benny62

Vad är det för fel på er kvinnor här bara prata skit om varandra det är ju så i alla trådar att det ballar ut inte många som håller sig till Ämnet i tråden 

• Benny62
    Anonym (69 år) skrev 2024-07-18 12:03:20 följande:
    Jag tror inte att jag är någon" superovanlig nästintill ickeexisterande". Så kaxig är jag inte.
    Jag jobbade inom sjukvården bland 80 kvinnor, och upplevde att 90% av det de sade på kafferasterna var skitprat om andra. Jag var mycket blyg och tystlåten, och blev så less på detta. Jag fick nog.
    Och nu när jag har blivit äldre så bryr jag mig inte längre om vad andra tänker och tycker, jag väljer att leva mitt eget liv. Och varför ska jag då fylla det med negativa tankar om andra? Det ger inget.

Dessutom så vill jag inte komma i situationer då en tredje part frågar mig varför jag har pratat skit om denne. Då skulle jag skämmas, jag vill inte såra andra. Jag är en känslig själ, och vill helst undvika sådana här pinsamma situationer. Så tala är silver och tiga är guld.

Om du inte tror på mig om att jag bara har en grå slinga i luggen är egentligen helt oväsentligt. Mina systrar har silvergrått hår, och jag tycker att det är jättefint. Men jag har min mammas och mormors hår. Jag vet inte om man "ärver" detta, men så är det.

Kunde jag skulle jag lägga ut en bild, men jag är så oteknisk. Men varför krångla med detta för att övertyga någon som jag inte känner, eller någonsin kommer att träffa? Du får tro vad du vill, och jag bryr mig inte.

Egentligen en ganska meningslös diskussion ... Skrattande
    Ja jag håller helt och hållet med dig om det du säger jag har också kommit dit att man bryr sig inte om vad andra tycker hur jag klär mig eller inte det är skönt att inte bry sig 
  • Benny62
    Anonym (69 år) skrev 2024-07-18 12:35:33 följande:
    Jag startade tråden för att diskutera klädsel när man är runt 70 år. Men istället blev jag anklagad för att "skryta" och ljuga om min hårfärg. Och att jag tror att jag är "speciell" för att jag inte gillar att prata skit om andra. Så det spårade verkligen ur. Så nu ska jag inte skriva något mera, det blev bara ledsamt.
    Ja jag håller med dig alla andra trådar här på familjeliv är lika dant det spårar ut vad är det för fel när det blir så jag blir väldigt ledsen inte roligt att följa en tråd längre 
  • Benny62

Ja alla är vi väl ovanliga eller inte beror på hur man ser det själv så anser jag att jag ovanlig med min klädsel men det går bra 

• Benny62
    Anonym (69 år) skrev 2024-07-19 11:01:52 följande:

Om du är äldre, vad gör du för att livet ska vara roligt?

Ja livet är ju inte alltid roligt men man försöker ju att vara positiv jag är snart 63 och min hjärna har inte fattat det ännu men jag har inte några problem med det 
  • Benny62
    Anonym (69 år) skrev 2024-07-19 11:25:58 följande:
    Vad hände med livet? Det har gått så snabbt, och helt obegripligt att jag nu tillhör de äldre. Jag har flera gånger drömt att någon har frågat om min ålder och jag har svarat 48. Nej, det är fel, 54. Och sedan minns jag min verkliga ålder och tror knappast att det är sant. Ibland är det svårt att förstå hur kroppen förändras.

Men jag accepterar detta, och läser om hur kändisar kämpar med att behålla sitt ungdomliga utseende med skönhetsoperationer. Det måste vara jättestressigt att försöka att jaga något som är helt omöjligt. Då är det viktigare att försöka att njuta av livet och må bra, och inte vara en grinig Grinchen (han som förstörde julen). Och att träna i lagom mängd om man tycker att det är roligt.
    Ja så är det men jag känner mig ganska pigg ännu jag har inte några större krämpor jag är rätt mycket ute i naturen och vandrar precis som just nu det blir väl en runda på 10 km och så blir man solbränd på köpet på hela kroppen 
Svar på tråden 69 år, måste jag vara en tant?