Anonym (En del bittert) skrev 2024-08-09 00:06:20 följande:
Varför svarar folk som det inte gäller? LOL. Känner ni er så hotade av dessa kvinnor. Verkar som ni har ett behov av att hävda er.
Dessutom, var lagom bitter. Du som svarade att det är för att hon blivit bortvald. Du trorpå fullaste allvar att en tjej när hon lr 18. Har väntat hela sitt vuxna liv på en gift man Hahaha. Inte speciellt troligt va. Du borde dock inte vara så bitter. Det lyser igenom starkt i hur du resonerar. Inte något vidare bra heller.
Till dig som behöll barnet och bestämde att gifta dig med mannen till barnet ändå. Det lät ju eldigt värre. Jag skulle aldrig ingå något slags 1800 tals äktenskap. Bara "för att" skjut mig, vad deprimerande.
Dessutom om en kvinna har haft dåliga erfarenheter och inte väljer vara med en man. Måste det vara synd om henne. Hon kanske är jättelycklig och har ett bättre liv utan en man. Det står väl för sjutton inte faller på en mans närvaro.
Det är väl därför dessa kvinnor lever självständiga fria liv. Dom är starkare i sinnet. En del av er låter ju helt beroende nästintill handikappade, utan en mans närvaro. Herregud haha
Tycker nog att du är lite väl fördömande här. Det finns otaliga orsaker till att man väljer ett annat liv än med barn och familj. Förresten, vad är det som säger att familjelivet idag är detsamma som på 1800-talet? Jag avstod verkligen inte från att utveckla mig själv. Skaffade mig en hög utbildning och har haft en karriär inom mitt område. Jag och min man är jämställda och vår son har växt upp i ett hem där man delar på ansvaret.
Huvudfrågan TS ställde var varför man väljer ett liv utan att bilda familj. Jag skulle ha gjort det om jag inte blivit gravid. Ibland kanske man inte hittar någon man kan tänka sig skaffa barn med.
Jag tror att anledningarna till en del är beroende av egna erfarenheter och en del slumpen.
Sist men inte minst det är inte synd om dem som väljer att inte skaffa familj och barn,