• Anonym (Callmeonvacay)

Höras på semestern?

Hur går era tankar med kollegor och chefer som hör av sig när de är
    iväg på semester? Jag tycker det är trevligt att de vill höra hur man mår och hur det går när man själv jobbar men jag själv skulle aldrig störa såklart när personen är på semester. Men ibland tycker jag det är svårt när kollegor hör av sig och säger att man får gärna hör av sig och bolla om det är något dessutom ringer och smsar när de är bortresta. ?Jag finns här och bara ett samtal bort??

• Svar på tråden Höras på semestern?
  • Anonym (Går)

Mina anställda får alltid ringa/sms mig under semestern 
    Jag undviker att höra av mig till dom när de är lediga , 

Sen har man aldrig nån riktigt semester, blir alltid nåt jobb relaterat varje dag.

• Anonym (Patricia)

I mitt yrke är det fullt nödvändigt att semesterfolk har kontakt med dom som är på jobbet.  Behöver inte vara mer avancerad kontakt än att bara finnas på sms om-utifall-att . Samma med chefen , hellre ringer vi henne på semestern en gång för mycket än att riskera nåt dåligt beslut . Hon vill veta.  För oss är det inget konstigt utan en trygghet att alla ändå på nåt sätt är kontaktbar om det behövs. 

• Anonym (Beror på)

Känns som att det beror på vilket arbete man har och vad det gäller. Sen är det klart att jag personligen känner att jag vill ha semester när jag är på semester och alltså inte ta massa arbetsrelaterade samtal när tanken är att jag ska komma bort och få återhämtning från just jobbet.

Svar på tråden Höras på semestern?