Gjort "egen" ideologi
Det du skriver i din TS är ju knappast någon "ideologi", utan bara en radda med s.k "politiska förslag.
beritolsson skrev 2024-07-02 22:22:55 följande:
Mensskydd: Erbjuda gratis mensskydd.Tramsigt förslag.
Det tycker jag som är kvinna, som har jobbig mens. D.v.s min mens första två dagar så får jag byta nattbinda med c:a 30 minuters mellanrum dygnet runt.
Men om du anser att erbjudas så kan man gott erbjuda något til männen som de heller "aldrig bad om"..
Nej jag pratar inte om "rak-prylar". Utan mat.
En man har större matkostnader på månaden än vi kvinnor då de har större muskelmassa än oss och där med gör av med mer energi.
Då kan man ju erbjuda "mellanskillnaden" till mannen för sina ökade matkostnader.
För exempel..
Kvinnor gör av med c:a 2 000 SEK i månaden
Mannen gör av med c:a 2 500 SEK i månaden...
Mellanskillnaden är då 500 SEK.
Fast i grund och botten så anser jag inte att man skall avsätta statliga finanser för något "som kommer med könet rent biologiskt som typ merkostnader för mat eller mens..
beritolsson skrev 2024-07-02 22:22:55 följande:
Rättighet: Kvinnan har rätt att bestämma över sin egen kropp. Grundlagsskydda rätten till abort.Det har ju kvinnan redan, rätten att bestämma över sin kropp.. SÅ vad är nytt med ditt förslag här liksom?
M, KD, SD och L tyckte också att aborträtten skulle grundlagsskyddad så det var en av sakerna som ingick i deras Tidavtal.