Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Gjort "egen" ideologi

Det du skriver i din TS är ju knappast någon "ideologi", utan bara en radda med s.k "politiska förslag.

beritolsson skrev 2024-07-02 22:22:55 följande:
    Mensskydd: Erbjuda gratis mensskydd.

Tramsigt förslag.
    Det tycker jag som är kvinna, som har jobbig mens. D.v.s min mens första två dagar så får jag byta nattbinda med c:a 30 minuters mellanrum dygnet runt.

Men om du anser att erbjudas så kan man gott erbjuda något til männen som de heller "aldrig bad om".. 
    Nej jag pratar inte om "rak-prylar". Utan mat.

En man har större matkostnader på månaden än vi kvinnor då de har större muskelmassa än oss och där med gör av med mer energi.
    Då kan man ju erbjuda "mellanskillnaden" till mannen för sina ökade matkostnader.

För exempel..
    Kvinnor gör av med c:a 2 000 SEK i månaden
    Mannen gör av med c:a 2 500 SEK i månaden...
    Mellanskillnaden är då 500 SEK.

Fast i grund och botten så anser jag inte att man skall avsätta statliga finanser för något "som kommer med könet rent biologiskt  som typ merkostnader för mat eller mens..
    beritolsson skrev 2024-07-02 22:22:55 följande:
    Rättighet: Kvinnan har rätt att bestämma över sin egen kropp. Grundlagsskydda rätten till abort.

Det har ju kvinnan redan, rätten att bestämma över sin kropp.. SÅ vad är nytt med ditt förslag här liksom?

M, KD, SD och L tyckte också att aborträtten skulle grundlagsskyddad så det var en av sakerna som ingick i deras Tidavtal.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    beritolsson skrev 2024-07-03 12:46:42 följande:
    EnAnonumius skrev 2024-07-03 10:00:05 följande:

Det du skriver i din TS är ju knappast någon "ideologi", utan bara en radda med s.k "politiska förslag.

Tramsigt förslag.
    Det tycker jag som är kvinna, som har jobbig mens. D.v.s min mens första två dagar så får jag byta nattbinda med c:a 30 minuters mellanrum dygnet runt.

Men om du anser att erbjudas så kan man gott erbjuda något til männen som de heller "aldrig bad om".. 
    Nej jag pratar inte om "rak-prylar". Utan mat.

En man har större matkostnader på månaden än vi kvinnor då de har större muskelmassa än oss och där med gör av med mer energi.
    Då kan man ju erbjuda "mellanskillnaden" till mannen för sina ökade matkostnader.

För exempel..
    Kvinnor gör av med c:a 2 000 SEK i månaden
    Mannen gör av med c:a 2 500 SEK i månaden...
    Mellanskillnaden är då 500 SEK.

Fast i grund och botten så anser jag inte att man skall avsätta statliga finanser för något "som kommer med könet rent biologiskt  som typ merkostnader för mat eller mens..
    Det har ju kvinnan redan, rätten att bestämma över sin kropp.. SÅ vad är nytt med ditt förslag här liksom?

M, KD, SD och L tyckte också att aborträtten skulle grundlagsskyddad så det var en av sakerna som ingick i deras Tidavtal.
    Mensskydd är inte direkt prioritet..
    Jag har inte sagt att det finns något nytt med mitt förslag, vill bara grundlagsskydda.

Ni blev sura när jag skrev parti, sura när jag skriver ideologi. Varför så hetsiga? Spelar väl ingen roll vad jag kallar de, se bara om åsikterna stämmer överens. Var inte sånna besserwissrar.
    Nej jag påstod aldrig heller att du hade det som någon "prioritet" med mensskydd...
    Prioritet eller inte, med mensskydd, det är
    fortfarande ett tramsigt förslag. Jag har redan redogjort över varför jag anser att det äör ett tramsigt förslag.

Ja och om du hängt med i politiken så jobbar ju KD, SD, M och L med det redan att få aborträtten grundlagsskyddad.

Många av dina idéer och förslag sparkar ju in redan öppna dörrar liksom.

Du bad ju om andras åsikter. Du frågade ju om man håller med dig eller inte.  När du får reflektionen så blir du sur och anklagar andra för att vara hetsiga och besserwissrar. 🙄
    Om du inte tål att diskutera alls, och inte tål att reflektion, utan att bli en kränkt snöflinga, så kanske du skall hålla dig borta från att diskutera alls.

• EnAnonumius
    beritolsson skrev 2024-07-03 14:35:11 följande:
    Tål kritik och diskussion så länge man är trevlig. Men sättet du skrev på uppfattade jag lite som att du ville sätta dit mig och det anser jag inte riktigt som trevligt. 

Ja de är inte helt nytänkande direkt, men en blandning av höger och vänster med en lutning liite mer mot vänster skulle jag säga. 

Om jag skulle suttit i riksdagen skulle väl mina beslut se ut ungefär som jag skrivit, så jag får väl ändå hålla med andra partier. 
    Anledningen till att jag ens gjorde detta var för att jag inte känner att jag står till 100% med något parti i riksdagen. Vet bara att jag står så långt ifrån SD det bara går.

Jag gjorde de som en kul grej men bemötandet jag får är lite bittert om du fattar vad jag menar och då blir ju man själv lite bitter.
    Tål du verkligen kritik? Jag tittade på de andra och jag anser att jag knappast var värre än de andra i grunden som svarade dig. Och om du inte kan acceptera olika sätt att "bli bemött på", så kan du ju knappast lasta motparten för detta.

Har du kunskaper om hur det funkar i en riksdag över huvud taget? Det borde du ju har lärt dig i grundskolan redan om hur det går till i riksdagen, ingår i SO att lära sig det.

Om du skulle sitta i riksdagen så skulle du inte kunna ta enskilda beslut. Finns inget som heter "mina/dina beslut". 
    I riksdagen lägger man fram förslag, och så blir det omröstning bland ledamoten som sitter från de olika partierna genom "Ja" eller "Nej". Men du kan aldrig ta enskilda beslut.

Framgår ju knappast alls i din TS att du "gjorde det som en kul grej".
    Så därför får du det bemötandet av oss andra som du får.

• EnAnonumius
    Anonym (Derp) skrev 2024-07-03 17:29:51 följande:

tror också främlingsfientligheten upphaussats. Samhället behöver göra en attitydförändring.

gällande brottslighet förresten så anser jag att dömda brottslingar ska fråntas sin rösträtt. 

Håller med dig i att främlingsfientligheten är upphausad.

Syftar du på permanent indragen rösträtt eller tillfällig?
  • EnAnonumius
    beritolsson skrev 2024-07-03 16:28:05 följande:
    Jag vet mycket väl hur det fungerar i en riksdag, jag vet att jag inte sitter som diktator. 
    Jag tvivlar mycket starkt på detta, citerar dig och dina ord:
    beritolsson skrev 2024-07-03 14:35:11 följande:
    Om jag skulle suttit i riksdagen skulle väl mina beslut se ut ungefär som jag skrivit, så jag får väl ändå hålla med andra partier.
    (slut på citatet)

Så man kan ju verkligen undra om du "vet väldigt väl" hur det funkar i en regering/riksdag med tanke på hur tokigt du skriver...😏

Märker inte du nu att du skriver med en översittarröst, du vill som sätta dit mig, visa att du har rätt. Man måste inte ta allt så bokstavligt, om jag omformulerar för söta dig så du inte kan misstolka. Du får absolut tycka vad du vill inom politiken, det spelar mig ingen roll. Men sättet du skriver allt "fel" jag gör på ett nedlåtande sätt är det som stör mig. Vad du tyckte om aborträtt och menskydd har för mig ingen betydelse, men allt jag skriver runt om behöver du inte ta så bokstavligt och försöka rätta mig. Jag tror säkert du vet vad du pratar om men du behöver inte stampa på mig för de. var ödmjuk. 
    Jasså vill jag sätta dit dig?
    Då vet du mer om mig än vad jag vet om mig själv.

Jisses när du vet så mycket om mig så kanske du kan tala om vilket parti jag röstar på också.

Nej jag är inte intresserad av att "sätta dit dig".
    Bara för att man ifrågasätter dig och undra vad du pratar om ibland, så är det inte samma sak som att man skulle vilja sätta dit dig.

Men du är helt fri att inbilla dig själv detta om du nu skulle må bra av det. Fast kom ihåg att det är knappast fakta.

OM MITT PARTI SKULLE SITTA I REGERINGEN SKULLE PARTIETS ÅSIKTER OCH TANKAR VARA UNGEFÄR SOM DE JAG SKRIVIT I TS.
    Jag hör inte vad du säger, det är någon som skriker så förbannat högt i mitt öra så det går inte att uttyda orden.

Kan du ta det i "normal" samtals ton det blir lättare att höra då vad du säger då.
Svar på tråden Gjort "egen" ideologi