Inlägg från: Tecum |Visa alla inlägg
  • Tecum

Vänder mig till er singelkvinnor!!

Anonym (Ml) skrev 2024-06-22 11:22:11 följande:

Vänta, va? Jag får väl ha vilka kriterier jag vill när jag dejtar? Jag vill ha intellektuellt utbyte med en partner. Har jag dålig människosyn för det? 

Nej, men du överskattar betydelsen av utbildning och hög lön - om det nu bara är intellektuell stimulans du söker och inte lyxliv... . Jag känner högutbildade som är oförmögna att föra en intellektuell diskussion och vanliga jobbare med 9-årig skola som är hur smarta och allmänbildade som helst.
  • Tecum
    Anonym (nuftig) skrev 2024-06-22 15:45:33 följande:
    Ska vi ägna oss åt "jag känner en som" blir det väl svårt att ha någon saklig diskussion? Du brukar inte vara fullt så subjektiv annars så varför börja nu?

Klart att det finns undantag till det mesta, men generellt är det inte så att montören oftare talar EU- politik på djupet än samhällsvetaren, och jag tror de flesta med utbildning trots allt har träffat ett antal personer som inte har det också i sitt liv, och konstaterat detta.

Skillnaden syns inte minst i antalet som röstar i EU-valet.
    Om det är subjektivt att visa på att verkligheten inte är så enkel som vissa vill göra gällande, ja då är jag gärna det! Även om det generellt är som du skriver finns det en tillräckligt stor minoritet för att det kan vara värt att se till person snarare än plånbok eller antal utbildningsår.

När det gäller EU-valet kan man verkligen ifrågasätta den intellektuella nivån på de som röstar på Mp och V, två partier som saknar helhetssyn, vill att Sverige ska gå före i miljöpålagor och därmed sabba ekonomi och sysselsättning.
  • Tecum
    Mandel skrev 2024-06-24 13:17:44 följande:

Svar till TS:
    All form av lantbruk. Han får inte ens jobba på maskinstation liksom. 
    Egenföretagare går också bort liksom högre chefer/VD:ar...

Låter som att du är från landet och har vett att akta dig...
  • Tecum
    Mandel skrev 2024-06-25 08:56:11 följande:
    Har levt med någon som blev arbetsnarkoman och drabbades av storhetsvansinne.
    Och nej, inga pengar kom mig eller barnen till godo under våra år utan jag roddade familjen ab både praktiskt och ekonomiskt. 

Så nu finns det inte på världskartan att jag vill dejta någon som inte har tid att vara med mig. Är inte intresserad eller imponerad av yta utan att ge mig av sin tid är det finaste man kan ge mig.
    Bönder är ofta trevliga och händiga, men också drivna entreprenörer. På en gård finns alltid att göra och vissa har i sig att de vill utveckla företaget till varje pris. Om de då inte kan sätta gränser för sig själva blir det som för er och familjen får sitta mellan..
Svar på tråden Vänder mig till er singelkvinnor!!