Inlägg från: Anonym (Ml) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ml)

Vänder mig till er singelkvinnor!!

Inga speciella yrken, men då jag själv är höginkomsttagare så vill jag inte dejta någon som ligger på en ?vanlig? lön. Tror att detta är viktigare för kvinnor än för män.

Sedan är det väldigt oattraktivt när någon ogillar sitt jobb och klagar mycket över det. 

• Anonym (Ml)
    Anonym (Willma) skrev 2024-06-22 10:39:57 följande:
    Hur kan du isåfall välja bort den stora kärleken för att han jobbar på Ica? Då är det inte kärlek vi pratar om här?
    Jo, det kan väl vara ett kriterium som mycket annat. Man kan även bli kär i en narcissist, men ser man de tendenserna kan man välja att avsluta med personen.

Jag hade definitivt jobb/lön som ett kriterium när jag dejtade för 2 år sedan. Jag hittade kärleken. Har helt enkelt vant mig vid en viss levnadsstandard, och vill inte försörja någon. Inte så konstigt egentligen.
  • Anonym (Ml)

Och som någon annan nämnde i tråden, är man välutbildad så söker man troligen även intellektuellt utbyte. Någon som inte kan ge det, blir inte intressant. ofta hänger detta ihop med yrke och lön, men inte alltid. 

• Anonym (Ml)
    Anonym (Willma) skrev 2024-06-22 11:14:06 följande:

Vilken hemsk människosyn du har. 

Vänta, va? Jag får väl ha vilka kriterier jag vill när jag dejtar? Jag vill ha intellektuellt utbyte med en partner. Har jag dålig människosyn för det? 

• Anonym (Ml)
    Anonym (Fattar0) skrev 2024-06-22 21:41:30 följande:
    Orsaken KAN vara att jag är en Gamer, (inte säker) dock inte så hårt att mitt jobb blir lidande, några helger sommarhalvåret tar man ju tältet med sig och fiskar lite grann.. Min stad jag bor i är på väg att dö misstänker jag, för de händer inget nytt och jag blir uttråkad efter 7 minuter.
    Du kanske är något på spåren. Många kvinnor tycker att gamers är oattraktiv, mest för att det ofta hänger samman med att de prioriterar sitt spelande så otroligt högt. Det går ofta före socialt umgänge, andra fritidsintressen, resor etc. Och de lägger ofta otroligt mycket tid på spelande, mycket mer än vad kvinnan lägger på sina intressen, och kvinnan får stå för mer arbete i hemmet. Det är mina reflektioner över relationer där
    mannen spelar. 
Svar på tråden Vänder mig till er singelkvinnor!!