Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Hur börja spara pengar?

Anonym (Klara) skrev 2024-06-24 11:06:50 följande:

Men varför har ni Viaplay? Det måste vara den sämsta streamingtjänsten som finns. Den är dyr och det mesta kostar ju ändå eftersom man måste hyra filmerna eller är det för sporten ni har det? Annars har ni en chans att spara in där och "bara" ha Netflix...

Håller med. Utbudet som ingår i Viaplays grund är för dåligt. Dessutom fungerar appen väldigt dåligt på min smart -TV som inte alls är gammal. Jag hade Viaplay i 3 månader och avbeställde sedan, det var inte värt det alls. 
    Enda sporten jag har är Viasat Golf och den kanalen  kan jag via min leverantör köpa separat utan att få med en massa annan sport jag inte är intresserad av.
  • Anonym (H)

Ska jag se Viaplay behöver jag betala för ett paket. Viaplay film och serier kostar 169kr/mån. Viaplay tar dessutom utöver det extra betalt för vissa filmer.

Sen ingår Viaplay grundpaketet i andra paket t ex från Telia. Då går kostnaden inte att bryta ut.

• Anonym (H)

Jag tror på idéen att minimalisera det som går, även om det är kaffepengar i det stora hela. Saker eller tjänster som inte ger något eller tillräckligt ska bort, det är bra för sinnet. Det gör också att man ifrågasätter nyinköp hårdare och kan finna en hel del saker helt onödiga. 
    Man ska heller inte föringa SVTPlay som har mängder med gratis material.

Svar på tråden Hur börja spara pengar?